| 
			 
				|  | Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15
 Prispevkov: 884
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 24 Nov 2010 07:15    Naslov sporočila: KATALOG ZNANJA diplomska naloga |   |   
				| 
 |  
				| KATALOG ZNANJA 
 1. IME PREDMETA
 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE
 2. SPLOŠNI CILJI
 
 Študent:
 
 •	spozna realno delovno okolje;
 •	si pridobi praktična znanja in izkušnje za delo na področju elektronike;
 •	si pridobi sposobnost za hitro, učinkovito in kakovostno reševanje konkretnih delovnih problemov v podjetju;
 •	si razvije čut odgovornosti, samoiniciativnosti, avtonomnosti, pripadnosti k podjetju, profesionalnosti, poštenosti, natančnosti in vestnosti;
 •	razume in dobi odnos do industrijske lastnine;
 •	spozna načine strokovnega komuniciranja;
 •	sistematsko in odgovorno pristopi k izdelavi diplomske naloge.
 
 3. PREDMETNO-SPECIFIČNE KOMPETENCE
 
 Pri praktičnem izobraževanju si študenti poleg generičnih pridobijo naslednje kompetence:
 
 •	spozna organizacijo podjetja;
 •	spozna postopke projektnega reševanja nalog;
 •	spozna povezanost podjetja z domačim in tujim gospodarstvom;
 •	spozna razvojne potrebe podjetja;
 •	se usposobi za kvalitetno in varno izvajanje delovnih postopkov in spozna pomen odgovornosti;
 •	uporablja standarde in predpise, ki so potrebni za učinkovit proizvodni postopek ter kakovostni izdelek;
 •	spozna pravilno in racionalno uporabo človeških in materialnih virov;
 •	spozna obvladovanje stroškov, nabave, prodaje in potrebnih kadrov za obvladovanje delovnih procesov;
 •	spozna pomen spremljajočih dokumentov (projektna, razvojna, tehnološka, komercialna in servisna dokumentacija, ...) ter sistem šifriranja;
 •	spozna pripravo potrebne dokumentacije (navodila, projekti, elaborati, tehnični zapisniki ...);
 •	spozna sistem računalniške in informacijske tehnologije;
 •	spozna pomen varovanja okolja in intelektualne lastnine;
 •	se nauči vzpostavljati primerne stike z nadrejenimi in podrejenimi v delovnem okolju.
 
 4. OPERATIVNI CILJI
 
 INFORMATIVNI CILJI	FORMATIVNI CILJI
 Študent:	Študent:
 D1 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - POSLOVNE KOMUNIKACIJE
 •	spozna način organizacije podjetja;
 •	spozna informacijske procese v podjetju;
 •	spozna dejavnosti in razvitost podjetja;
 •	spozna službe, ki jih ima podjetje;
 •	se seznani z razvojnimi cilji podjetja (tehnološki razvoj in tržne raziskave);
 •	pozna medpodjetniško sodelovanje;
 •	se seznani s povezavami z institucijami v okolju in širše;
 •	komunicira s poslovnimi partnerji po potrebi v tujem jeziku;
 •	spozna strokovno terminologijo v tujem jeziku ki se uporablja na delovnem mestu;
 •	spozna obstoječo in poišče zahtevano dokumentacijo na delovnem mestu;
 •	uporablja računalnik s pripadajočo programsko opremo na delovnem mestu.	•	si pridobi znanje in potrebne informacije o organizaciji podjetja in tehnološki razvitosti;
 •	zna vzpostavljati primerne stike z nadrejenimi in podrejenimi v delovnem okolju;
 •	zna komunicirati v tujem jeziku in uporabiti dokumentacijo napisano v tujem jeziku;
 •	obvlada strokovno terminolgijo v tujem jeziku na podrčju elektronike;
 •	zna uporabiti računalnik na delovnem mestu;
 •	zna napisati strokovno besedilo, uporabiti elektronsko preglednico, podatkovno zbirko ter storitve interneta.
 D2 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OSNOVE ELEKTRONIKE
 •	Spozna funkcije elektronskih sistemov v praksi;
 •	se seznani s postopki vhodne kontrole in tehniko preizkušanja;
 •	spozna praktične izvedbe industrijskih meritev;
 •	spozna avtomatizirane delovne postopke in se seznani z optimizacijo procesov;
 •	spozna operativno delo na področju razvoja in tehnologije;
 •	spozna  tehnično dokumentacijo tehnološke opreme;
 •	sodeluje pri odpravljanju tehničnih problemov;
 •	spozna specifično merilno opremo in naprave;
 •	v praksi se seznani z digitalnimi sistemi in elektronskimi krmilji;
 •	spozna različne vrste in možnosti uporabe prostoprogramirljivih krmilnikov;
 •	seznani se s pnevmatskimi in hidravličnimi krmilji;
 •	spozna praktične primere varnostnih krmilij na strojih, napravah in v procesih (dvoročni vklopi, varnostna končna stikala, varnostne svetlobne zavese …	•	Razume industrijske tehnološke postopke in delovanje pripadajočih naprav;
 •	se nauči uporabljati specifične merilne naprave in instrumente;
 •	se nauči ravnati s spremljajočo dokumentacijo;
 •	se nauči kreativnosti pri reševanju tehničnih problemov;
 •	spozna nujo teoretičnih znanj za uspešno izvajanje nalog v realnem okolju;
 •	spozna nujo po varnem in odgovornem delu;
 •	spozna elektronske naprave in sistem vzdrževanja, ter specifiko industrijskega okolja;
 •	analizira delovanje posameznih modulov in naprav programirljivih krmilnikov;
 •	izdela različne praktične enopolne električne sheme in krmilne vezalne načrte;
 •	izdela praktične tehnološke sheme proizvodnih procesov in drugih naprav;
 •	izdela določeni adresni plan krmilnika PPK (popis uporabljenih vhodnih in izhodnih kanalov) izbrane naprave ali procesa;
 •	izdela krmilni algoritem v obliki časovnih diagramov, funkcijskih načrtov ali simbolično opisnih algoritmov izbrane naprave ali procesa;
 •	priključi digitalne vhode in izhode na PPK;
 •	priključi analogne vhode in izhode na PPK;
 •	v različnih oblikah napiše program enostavnega krmilja ter na praktičen način ugotovi prednosti in slabosti posameznega načina programiranja;
 •	napiše program za kombinacijsko krmilje, ga preizkusi, odpravi morebitne napake, predlaga in izvede izboljšave programa;
 •	napiše program za koračno krmilje, ga preizkusi, odpravi morebitne napake, predlaga in izvede izboljšave programa.
 D3 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - PROJEKTIRANJE IN VARNOST
 Spozna dokumentacijo s področja varstva pri delu;
 •	spozna v praksi medsebojni vpliv delovnega mesta in delavca;
 •	spozna negativne lastnosti posameznih nevarnih snovi in potrebne ukrepe delodajalca v zvezi z njimi;
 •	spozna pomen varstva naravnih dobrin;
 •	se seznani s požarno varnostjo in ukrepi v podjetju;
 •	spozna tipična zaščitna sredstva v podjetju ter potrebne ukrepe delodajalca v zvezi z njimi;
 •	v praksi spozna pomen varne uporabe električne energije;
 •	spozna zaščite pred električnim udarom;
 •	spozna načine izvedb električnih inštalacij;
 •	spozna praktične primere nekaterih tipičnih električnih porabnikov;
 •	spozna vsebino tehnične dokumentacije in se seznani s posameznimi deli vsebine;
 •	spozna enega izmed programskih orodij za projektiranje električnih inštalacij.	•	Prepozna posamezne nevarnosti v delovnem procesu;
 •	izvaja ukrepe za varčevanje z energijo in ukrepe za ločevanje in odstranjevanje odpadkov;
 •	načrtuje ukrepe za preprečitev požarne nevarnosti v delovnem okolju;
 •	izvaja vse potrebne ukrepe za varno delo z električnimi napravami, pripravami in posameznimi deli električnih inštalacij;
 •	pozna in izvaja dovoljene delovne posege na električnih napravah;
 •	pozna v praksi največkrat uporabljene veljavne elektrotehniške standarde in pravilnike;
 •	zna priključiti in izvesti varovanje različnih električnih porabnikov;
 •	zna izdelati svetlobno-tehnični izračun za poljubni prostor;
 •	zna načrtovati in izdelati klasične razsvetljavne tokokroge z uporabo senzorjev;
 •	zna izvesti predpisane standardne meritve v NN inštalacijah in izdelati merilna poročila;
 •	zna izdelati načrte električnih inštalacij s pripadajočo dokumentacijo s primernim programskim orodjem.
 
 D4 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OSNOVE EKONOMIJE
 •	Spozna okolje podjetja, poslovni proces in poslovne funkcije;
 •	spozna obvladovanje stroškov, nabave, prodaje in potrebnih kadrov oziroma ekonomičnosti poslovanja v podjetju;
 •	ugotavlja pomen in vsebino marketinške funkcije v podjetju;
 •	spozna metode raziskovanja tržnega okolja;
 •	pridobi temeljna teoretična znanja in praktična znanja projektnega menedžmenta;
 •	pozna različne oblike in faze projektov.	•	Umesti podjetje glede na različne oblike družb in oceni njegove prednosti in slabosti;
 •	določa prvine poslovnega sistema in izhajajoče stroške ter njihov vpliv na poslovni rezultat;
 •	izdela kalkulacije glede na različne stroške;
 •	izdela elemente tržne analize;
 •	sodeluje pri organizaciji trženja izdelkov in storitev;
 •	načrtuje organizacijo enostavnejših in manj zahtevnih projektov ali projektov;
 •	prikaže časovni potek izvajanja projekta.
 D5 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OBVLADOVANJE PROCESOV
 •	Se seznani z orodji za gradnjo proizvodnih informacijskih sistemov;
 •	spozna SCADA in razvojno orodje v podjetju;
 •	seznani se z izvedbo povezave SCADA aplikacije s PLC krmilniki,
 •	seznani se z vrstami industrijskih omrežij;
 •	seznani se z uporabo identifikacijskih sistemov v avtomatizaciji proizvodnih procesov;
 •	spozna principe merjenja procesnih veličin;
 •	spozna merilne instrumente za merjenje procesnih veličin;
 •	spozna različne senzorje za procesna merjenja;
 •	osvoji priključitve senzorjev na merilne pretvornike;
 •	spozna načine umerjanja merilnih pretvornikov.
 •	Z uporabo SCADA orodja zna narediti povezavo na procesni nivo (PPK krmilniki);
 •	izvede aplikacijo za vizualizacijo in nadzor z možnostjo daljinskega upravljanja modela procesa;
 •	izvede povezavo PLC krmilnika s SCADA aplikacijo z uporabo ethernet omrežja;
 •	zna analizirati zgradbo procesnega merilnega sistema;
 •	zna izmeriti z različno merilno opremo različne procesne veličine in interpretirati merilne rezultate;
 •	zna priključevati in testirati merilne senzorje;
 •	zna umeriti in programirati merilne pretvornike.
 D6 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - AVTOMATIKA
 •	Spozna praktične izvedbe industrijskega krmilno-regulacijskega sistema;
 •	spozna vlogo PPK v regulacijskem sistemu;
 •	spozna industrijske regulatorje;
 •	spozna industrijska omrežja;
 •	spozna tipe izvršilnih členov v sistemu vodenja;
 •	praktično spozna pnevmatske, hidravlične in električne aktuatorje;
 •	spozna vrste električnih aktuatorjev in njihov način krmiljenja;
 •	spozna vrste servosistemov;
 •	spozna povezavo procesnega računalnika in industrijskih regulatorjev;
 •	spozna industrijska omrežja na nivoju izvršilnih členov.
 
 •	Izdela program za hitro procesiranje signalov npr. zajemanje signalov iz inkrementalnega dajalnika impulzov;
 •	napiše program, v katerem uporabi analogne vhodne in izhodne signale;
 •	zna časovno optimizirati programsko aplikacijo;
 •	izdela in analiza časovne odzive krmiljenih in reguliranih veličin različnih sistemov;
 •	simulira regulacijske sisteme, snema odzive različnih členov in določa identifikacijske parametre regulacijskih prog;
 •	izvede zajem tokovnega ali napetostnega analognega signala in izvede dvopoložajni regulacijski algoritem (uporaba AD modula);
 •	zajema impulzni dajalnik preko števnega vhodnega kanala – pozicija, hitrost;
 •	izvede regulacijo temperature v prostoru: on-off in zvezni ter impulzni PID regulacijski algoritem;
 •	uporablja in parametrira digitalne univerzalne regulatorje;
 •	programira, določa in nastavlja parametre krmilno regulacijskih naprav;
 •	izbere potrebne komponente in opravi programske modifikacije, ki so potrebni za vzpostavitev industrijskega omrežja za prenos podatkov;
 •	testira in preizkuša industrijsko omrežno tehnologijo;
 •	izvede krmiljenje frekvenčnega pretvornika in asinhronskega motorja po danem sekvenčnem algoritmu;
 •	izvede krmiljenje asinhronskega motorja z inkrementalnim dajalnikom in frekvenčnim pretvornikom;
 •	izvede krmiljenje servomotorja;
 •	izvede krmiljenje koračnega motorja;
 •	izvesti priključitev in naslavljanje izvršilnih sistemov v industrijskih omrežjih.
 D7 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - INDUSTRIJSKA ELEKTRONIKA
 •	spozna naprave tehnoloških procesov in pripadajočo elektronsko podporo;
 •	spozna izvedbe signalnih poti in topologijo informacijskega sistema;
 •	spozna orodja za sodobno konstruiranje izdelkov;
 •	spozna metode preizkušanja in vrednotenja kakovosti izdelkov;
 •	spozna uporabljane materiale in standarde;
 •	spozna kriterije in postopke za izdelavo tehnične dokumentacije;
 •	sodeluje pri konstrukciji in izdelavi naprav;
 •	 spozna tipe govornih in podatkovnih omrežij v podjetju;
 •	spozna razvoj telefonskega omrežja, njegovo strukturo, delovanje komutacije;
 •	pozna potek migracije v VoIP okolje;
 •	spozna starejše oblike podatkovnih omrežij in migracijo na nove tehnologije;
 •	spozna prenosne medije in njihove tehnične lastnosti;
 •	spozna osnovne principe protokolov ter mehanizme reševanja težav protokolov;
 •	spozna sisteme radiodifuzije in tendence v njihovem nadaljnjem razvoju;
 •	spozna delovanje prizemeljskih in satelitskih sistemov navigacije.	•	se nauči posluževanja naprav tehnoloških procesov;
 •	razume postopke kontrole in nadzora naprav;
 •	sodeluje pri izvedbi signalnih povezav in posodabljanju industrijskih naprav;
 •	pozna orodja za sodobno konstruiranje izdelkov;
 •	se nauči pomena kakovosti in racionalizacije tehnoloških postopkov;
 •	prepozna uporabljane materiale in  njihove specifične lastnosti;
 •	spozna kriterije in postopke za izdelavo tehnične dokumentacije;
 •	se nauči postopkov za konstrukcijo in izdelavo naprav;
 •	se nauči kritično presojati ponujane storitve in pravilno izbrati ustrezne storitve, ki jih delovni procesi zahtevajo;
 •	se usposobi pravilno izbrati tehnologijo za telefonijo v podjetju;
 •	za podatkovne komunikacije znotraj podjetja izbira ustrezne omrežne tehnologije;
 •	pri izbiri tehnologije se zaveda vseh njenih prednosti in slabosti in jih upošteva že pri načrtovanju produkta;
 •	spozna osnovne parametre in konfiguracijo telefonskih central.
 D8 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - ENERGETSKE NAPRAVE
 •	Spozna praktično uporabo različnih vrst transformatorjev;
 •	seznani se z vrstami, opremo in zaščitami energetskih transformatorjev;
 •	spozna praktično uporabo različnih vrst asinhronskih in sinhronskih strojev;
 •	spozna različne vezave asinhronskih motorjev, režime delovanja in uporabnost;
 •	spozna praktično uporabo različnih vrst enosmernih in izmeničnih kolektorskih motorjev;
 •	v praksi spozna elektromotorne pogone s spremenljivo hitrostjo;
 •	spozna uporabnost elektromotornih pogonov v tipičnih primerih uporabe: črpalke, kompresorji in ventilatorji;
 •	spozna uporabo SMC krmilnikov, frekvenčnih pretvornikov in vektorskih regulatorjev;
 •	spozna praktično uporabo različnih vrst pnevmatskih in hidravličnih pogonov;
 •	spozna in zna načrtovati elektroenergetske inštalacije v specifičnih prostorih;
 •	spozna dimenzioniranje vodnikov notranjih inštalaci;
 •	spozna osnovne značilnosti in praktično uporabnost  različnih sodobnih svetlobnih virov in svetil notranje in zunanje razsvetljave;
 •	zna projektirati notranjo in zunanjo razsvetljavo s primernim programskim orodjem;
 •	spozna se s sistemom DALI (Digital Addressable Lighting Interface);
 •	spozna načine digitalne regulacije osvetljenosti;
 •	spozna primerjavo med klasično izvedbo in moderno izvedbo notranje razsvetljave;
 •	spozna »Evropski instalacijski bus- EIB«;
 •	spozna LON in njegove značilnosti;
 •	spozna razlike med EIB in LON;
 •	spozna komunikacijski model pri inteligentnih instalacijah;
 •	spozna prednosti inteligentnih instalacij pred klasično izvedbo;
 •	spozna načine izvedbe prenapetostne zaščite inteligentnih instalacij;
 •	spozna se s programskim orodjem za parametriranje naprav;
 •	spozna osnovne postopke pri izdelavi aplikacije;
 •	spozna načine diagnosticiranja sistema in iskanja napak;
 •	spozna povezavo DALI z EIB sistemom.
 •	Zna nadzorovati in vzdrževati pravilno delovanje energetskega transformatorja;
 •	zna praktično izvesti izračun klasičnega transformatorja;
 •	za določen pogon zna izbrati ustrezen tip elektromotorja;
 •	zna uporabiti različne možnosti zaviranja elektromotorjev;
 •	zna priklopiti in uporabiti univerzalni kolektorski motor;
 •	zna uporabiti in analizirati problematiko sinhronskih motorjev;
 •	zna izvesti pogon spremenljive hitrosti in analizirati kvaliteto njegovega delovanja;
 •	zna uporabiti SMC krmilnik, frekvenčni pretvornik in vektorski regulator;
 •	zna parametrirati krmilne naprave elektromotornih pogonov;
 •	zna izvesti in načrtovati osnovne vzdrževalne posege na pnevmatskih in hidravličnih pogonskih sistemih;
 •	zna načrtovati in izvesti električne inštalacije v specifičnih prostorih;
 •	zna načrtovati primerno notranjo in zunanjo razsvetljavo različnih prostorov, objektov …;
 •	zna dimenzionirati sistem razsvetljave DALI in pripraviti potrebne specifikacije;
 •	pozna EIB standard in pozna vodilo;
 •	pozna značilnosti EIB sistema in medsebojno povezovanje in razume, kaj pomeni decentralizirano modularno grajen sistem;
 •	pozna osnove LON sistema in njegove značilnosti;
 •	na osnovi razlik med LON in EIB se zna odločiti za ustrezen izbor, glede na vrsto in namen instalacije;
 •	praktično pozna naprave priključene na vodilu s poudarkom na razsvetljavi, krmiljenju žaluzij, ogrevanju in racionalni rabi energije;
 •	zna uporabiti pravila za načrtovanje in instaliranje vodnikov v praksi s poudarkom na komunikacijskem vodniku;
 •	je usposobljen izvesti praktično aplikacijo za nek sistem vključujoč parametriranje preko ETS;
 •	zna izvesti postopke pri preverjanju instalacij EIB po zaključeni izvedb.
 
 5. OBVEZNOSTI ŠTUDENTOV IN POSEBNOSTI V IZVEDBI
 
 
 V prvem letniku opravi študent 400 ur praktičnega izobraževanja v podjetju, ki je ovrednoteno s 13 KT in porazdeljeno na naslednje module:
 
 •	Praktično izobraževanje iz poslovnih komunikacij (3 KT),
 •	praktično izobraževanja iz osnov elektronike (6 KT),
 •	praktično izobraževanje iz projektiranja in varstva (4 KT).
 
 V drugem letniku opravi študent 400 ur praktičnega izobraževanja v podjetju, ki je ovrednoteno s 14 KT in porazdeljeno na naslednje module:
 
 •	Praktično izobraževanje iz osnov ekonomije (2 KT),
 •	praktično izobraževanje iz obvladovanja procesov (5 KT),
 •	praktično izobraževanje v avtomatiki (7 KT) ali Praktično izobraževanje v industrijski elektroniki (7 KT) ali Praktično izobraževanje v energetskih napravah (7 KT).
 
 Za izvedbo praktičnega izobraževanja je potrebno omogočiti praktično izobraževanje v podjetju, kjer lahko v okviru njihovih dejavnosti izpolni nekaj formativnih ciljev za vsak modul. v prvem delu praktičnega izobraževanja naj bi študent zasledoval v glavnem te cilje, v drugem letniku pa bi se bolj osredotočil na pripravo oz. izdelavo diplomske naloge.
 Študent opravi v okviru praktičnega izobraževanja poročilo o opravljenem praktičnem izobraževanju, v katerem morajo biti vidne pridobljene kompetence za posamezni modul. Študent opravi zagovor poročila o opravljenem praktičnem izobraževanju pri mentorju v podjetju in organizatorju praktičnega izobraževanja s sodelovanjem mentorjev na šoli za posamezni modul.
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |