| 
			 
				|  | Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15
 Prispevkov: 884
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 21 Apr 2011 05:35    Naslov sporočila: NAVODILA ZA PRIPRAVO PISNIH NALOG fakulteta DOBA |   |   
				| 
 |  
				| Navodila za pripravo pisne naloge - 1 - NAVODILA ZA PRIPRAVO PISNIH NALOG
 Kazalo:
 I. Pred pričetkom pisanja naloge ............................................................................ 2
 1. Kaj je namen naloge? .................................................................................... 2
 2. Kakšna naj bo sestava naloge ......................................................................... 2
 2.1 Povzetek ................................................................................................. 2
 2.2 Uvod ...................................................................................................... 2
 2.3 Glavni del................................................................................................ 3
 2.3.1 Kako ustrezno razmejiti teoretični in praktični del naloge ......................... 3
 2.3.2 Kako ustrezno organizirati besedilo? ..................................................... 3
 2.3.3 Kako ustrezno vključiti grafične elemente (grafe, tabele, slike ...) ............. 3
 3. Zaključek ..................................................................................................... 4
 II. Struktura pisne naloge...................................................................................... 5
 1. Opredelitev področja in opis problema.............................................................. 5
 2. Naslov naloge ............................................................................................... 5
 3. Namen naloge .............................................................................................. 6
 4. Cilji naloge ................................................................................................... 6
 5. Osnovne trditve (teze, hipoteze) ..................................................................... 7
 6. Omejitve raziskave ........................................................................................ 8
 7. Predvidene metode dela ................................................................................. 8
 8. Predvidena sestava poglavij (kazalo)................................................................ 8
 9 Seznam virov ................................................................................................ 9
 III. Nekaj o slogu pisanja ...................................................................................... 9
 1. Kako pišemo? ............................................................................................... 9
 2. Jaz ali mi? Ali moram v nalogo vključiti svoja lastna mnenja v prvi osebi? ........... 10
 IV. O tehničnem oblikovanju naloge ...................................................................... 10
 1. Oblikovanje besedila .................................................................................... 10
 2. Številčenje strani: ....................................................................................... 11
 3. Preglednice in slike ...................................................................................... 11
 V. Navajanje virov in plagiarizem.......................................................................... 12
 1. Kaj je plagiarizem in zakaj je pomemben ........................................................ 12
 2. Kako se izogniti plagiarizmu.......................................................................... 12
 2.1 Strategije za izogibanje plagiarizma .......................................................... 13
 3. Navajanje virov........................................................................................... 14
 VI. PREDSTAVITEV PISNE NALOGE ....................................................................... 16
 1. Faze predstavitve ........................................................................................ 16
 1.1 Priprava predstavitve .............................................................................. 16
 1.2 Izvedba predstavitve .............................................................................. 17
 1.2.2 Kako narediti dobro prosojnico ........................................................... 18
 VI. Kriteriji za samovrednotenje pisne naloge in zagovora ........................................ 19
 Navodila za pripravo pisne naloge - 2 -
 I. Pred pričetkom pisanja naloge
 Ko začnete razmišljati o pisni nalogi, naj bo to seminarska naloga, naloga esejskega tipa
 ali projektna naloga (v nadaljevanju bomo uporabljali samo termin 'naloga'), je prav, da
 si najprej odgovorite na nekatera ključna vprašanja. Navodila,ki vam jih predstavljamo v
 nadaljevanju, se navezujejo na vsebinski, slogovni in oblikovni vidik pisanja naloge ter na
 njeno predstavitev. Navodila, ki se navezujejo na vsebinski del, so splošna. Osnovno
 vodilo, kako pripravite vsebino naloge, so navodila predavatelja. Tisti del navodil, ki se
 nanaša na slog, tehnično oblikovanje naloge in navajanje virov, je skupen za vse pisne
 naloge na Višji strokovni šoli. Ob koncu navodil vam predstavljamo kriterije, po katerih
 boste lahko sami ocenili nalogo in zagovor, če je le-ta relevanten. Ti so prav tako splošni,
 a verjamemo, da vam bodo koristna opora pri pisanju naloge. Ključni kriteriji za vas so
 tisti, ki vam jih predstavi predavatelj pri posameznem predmetu.
 1. Kaj je namen naloge?
 Z nalogo dokazujete, da ste si v času študija predmeta pridobili teoretična in praktična
 znanja, spretnosti in sposobnosti, da kritično ovrednotite poslovno prakso, ki izhaja z
 vidika strokovnega področja predmeta. To pomeni, da znate opredeliti problem, ga
 postaviti v širši kontekst predmeta, predlagati rešitev, oceniti prednosti in slabosti
 predlagane rešitve in predvideti nadaljnji razvoj poslovne prakse na posameznem
 področju, ki se neposredno ali posredno navezuje na predlagano rešitev.
 2. Kakšna naj bo sestava naloge
 Na tem mestu vam predstavljamo nekaj napotkov, ki vam bodo pomagali pri predstavitvi
 in organizaciji vsebine.
 2.1 Povzetek
 Povzetek je namenjen splošni predstaviti naloge: katero tematiko/problematiko
 obravnavate, v katerem podjetju; če je problematika vezana na podjetje, zakaj ste se
 lotili obravnave izbrane problematike in kako. Nato na kratko predstavite glavne
 rezultate vašega dela. Povzetek napišite v pretekliku. V povzetku ne predstavljajte
 podrobno namena, ciljev in metod dela. Te kategorije povzemite v uvodu.
 2.2 Uvod
 V uvodu natančno opredelite problem, predstavite opredeljen problem v širšem
 teoretičnem kontekstu, torej to, kar želite izboljšati; predstavite, kako ste se lotili
 reševanja problema in zakaj. Če boste pri svojem delu uporabljali anketne vprašalnike,
 intervjuje ali druge metode zbiranja podatkov, na kratko razložite, zakaj ste izbrali
 določeno metodo. Z drugimi besedami: v uvodu predstavite namen (zakaj), cilje (kaj) in
 metode (kako). Pri tem bodite pozorni na to, da so cilji realni, konkretni in ne preobširni.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 3 -
 2.3 Glavni del
 Glavni del je vaše poročilo o tem, kako ste pristopili k reševanju izbrane problematike in
 katere rešitve ste predlagali ter zakaj. V glavnem delu torej natančneje predstavite to,
 kar ste napovedali v uvodu. Pri tem pazite na ustrezno razmerje med teoretičnim in
 praktičnim delom naloge, na ustrezno nizanje argumentov in vključevanje grafičnih
 elementov v vsebino.
 2.3.1 Kako ustrezno razmejiti teoretični in praktični del naloge
 Če predavatelj ne določi drugače, je osnovno vodilo pri pisanju naloge to, da 1/3 naloge
 predstavlja teoretični del, 2/3 pa praktični del. Vendar to še ne pomeni, da sta teoretični
 in praktični del ločena; se pravi, da najprej obravnavate teorijo, potem pa predstavite
 praktični problem. Teoretični in praktični del naj se med seboj prepletata. Z nalogo
 morate dokazati, da znate povezovati teorijo s prakso. To pomeni, da argumente, ki jih
 imate za uvedbo neke novosti, in rešitve nekega problema, podprete s teorijo. Če ste
 torej v uvodu opredelili problem, potem teoretičnega okvirja ne zastavljate preširoko, saj
 namen teoretičnega dela ni, da povzemate vse to, kar ste prebrali v literaturi oz. našli v
 drugih virih. Poskušajte biti selektivni, se omejite na tisto teorijo, ki jo obravnava vaša
 literatura in viri in jo neposredno navežite na opredeljeno problematiko. Poiščite ključna
 teoretična izhodišča in jih uporabite kot argument (ali protiargument), torej utemeljitev,
 zakaj predlagate uvedbo neke novosti oz. rešitve nekega problema.
 2.3.2 Kako ustrezno organizirati besedilo?
 Dejstva in podatki, ki jih predstavljate, naj bodo jasno in povezano organizirani v
 logičnem zaporedju. Priporočljivo je, da si sledijo v časovnem zaporedju. Ko nizate svoje
 ugotovitve ali predloge, poiščite zanje argumente v literaturi in jih neposredno navežite
 na temo vaše naloge.
  Primer predstavitve argumenta
 Uvedba elektronskih obrazcev bi bila za podjetje Podjetje d. o. o. eden od upravičenih
 pristopov k racionalizaciji poslovanja, saj papir v podjetju predstavlja 60 % stroškov
 pisarniškega materiala. Jereb (2000, str. 25) pa kot enega možnih ukrepov za
 racionalizacijo pisarniškega poslovanja navaja tudi zniževanje stroškov za pisarniški
 material. Uvedba elektronskih obrazcev bi pomenila znižanje teh stroškov za 80 %.
 Vložek v usposabljanje kadrov bi v primerjavi s pozitivnimi učinki, ki bi jih rešitev
 prinesla, bil minimalen, saj kar 85 % vseh zaposlenih dnevno uporablja osebni
 računalnik in internet, kar je višje od slovenskega povprečja (Raba interneta v
 Sloveniji, 2004).
 2.3.3 Kako ustrezno vključiti grafične elemente (grafe, tabele, slike ...)
 Osnovno vodilo vam naj bo, da grafične elemente uporabljamo zato, da nazorneje
 prikažemo vsebino. Namen grafičnih elementov je torej podpreti vaše argumente.
 Uporabljamo jih tam, kjer lahko z njimi predstavimo več in bolje, kot bi lahko to povedali
 z besedami.
 Nadalje velja, da morajo biti vsi elementi ustrezno podnaslovljeni - uporabljajte funkcijo
 vstavljanje/sklic/napis. (Glejte tudi IV., 3. Preglednice in slike). V besedilu vsebino, ki jo
 predstavlja grafičen element, na kratko razložite. Pri tem ne ponavljajte/prepisujte
 podatkov, predstavljenih z grafičnim elementom, ampak jih interpretirajte - osvetlite z
 drugega zornega kota in razložite, zakaj je podatek, ki ga predstavljate, pomemben pri
 predstavitvi problema oz. za dosego ciljev, ki ste si jih postavili v nalogi.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 4 -
  Primer:
 Starostna struktura zaposlenih
 5%
 43%
 24%
 27%
 1%
 do 20 let od 20 do 29 let od 30 do 29 let od 40 do 49 let 50 let in več
 Graf 1: Starostna struktura zaposlenih v Podjetju d. o. o.
 Primer slabega komentarja v besedilu:
 Iz grafa 1, ki predstavlja starostno strukturo zaposlenih v podjetju, je razvidno, da
 je v podjetju 43 % zaposlenih starih od 20 – 29 let, 5 % je mlajših od 20 let, 25
 % je starih med 30 in 39 let, 27 % zaposlenih pa je starih od 40 do 49 let.
 Primer dobrega komentarja v besedilu:
 Iz grafa 1, ki predstavlja starostno strukturo zaposlenih v podjetju, je razvidno, da
 prevladuje mlajša generacija (interpretacija), ki je zaključila srednješolski
 program, ki je že vseboval predmet računalništvo (razlaga podatka).
 3. Zaključek
 Preden začnete pisati zaključek, ponovno preberite uvod, in sicer poglejte cilje, ki ste si
 jih zadali, in jih komentirajte. Preverite, ali so cilji doseženi. Pri tem se izognite splošnim
 komentarjem, kot so: Cilji naloge so bili uspešno doseženi. Prav tako poglejte osnovne
 trditve, ki ste jih postavili v uvodu in tudi te kritično ovrednotite. V kakšni meri so se
 izkazale kot pravilne?
 Zaključek je namenjen temu, da s širše perspektive kritično umestite ugotovitve in/ali
 rešitve. Zato v zaključku povzemite glavne točke, ki ste jih obravnavali v nalogi,
 predstavite ključne rešitve, nakažite možnost nadaljnje uporabe/razvoja rešitve, ki ste jo
 predlagali: Ali je rešitev kratkoročna, kaj bo/bi bilo potrebno storiti, da bo rešitev
 dolgoročneje uspešna v praksi. Nakažite morebitne omejitve, ki bi lahko vplivale na
 uvajanje novosti, ki ste jih predlagali; predstavite dodano vrednost novosti, ki jo
 predlagate; nakažite, kakšen bo dolgoročen učinek predlagane rešitve (na kakšne
 prihodnje spremembe lahko računate v prihodnosti zaradi ugotovitev/uvedenih rešitev v
 sedanjosti). Prav tako lahko v zaključku predstavite morebitne slabosti, ki so se že
 pokazale ob uvajanju novosti/rešitve, ki jo predlagate.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 5 -
  Primer
 Uvajanje informacijske tehnologije v podjetje zahteva celosten pristop. V podjetju
 Podjetje d. o. o. je analiza potreb pokazala, da bi uvedba elektronskih obrazcev
 bistveno prispevala k racionalizaciji poslovanja.
 Uvedba elektronskih obrazcev je pokazala, da bo potrebno zaposlene, ki jih bodo
 uporabljali, ustrezno usposobiti. Kljub temu da jih večina dnevno uporablja računalnik
 in internet je za oblikovanje elektronskih obrazcev potrebno širše poznavanje izbrane
 programske opreme. Usposabljanje bo v prihodnje potrebno vključiti v letni načrt
 izobraževanja, ki ga vodstvo podjetja sprejema ob koncu koledarskega leta za
 prihodnje leto. Zaradi omejenega proračuna, ki ga podjetje namenja usposabljanju,
 bo potrebno ponovno določiti prioritete v zvezi z usposabljanjem pri tistih zaposlenih,
 ki bodo uporabljali elektronske obrazce.
 II. Struktura pisne naloge
 1. Opredelitev področja in opis problema
 Preden začnete s pisanjem naloge, je smiselno najprej jasno opredeliti področje in opisati
 problem, ki je pritegnil vašo pozornost. Poskušajte opredeliti, kaj in zakaj vas to, kar
 želite preučevati, sploh zanima (zakaj bi vašo nalogo sploh kdo bral)? O tem vam bodo
 sicer natančnejša navodila dali predavatelji, kot primere pa kratko navajamo nekaj
 primerov področij raziskovanja in iz njih izhajajočih problemov raziskovanja.
 • področje raziskovanja: računovodstvo
 problem raziskovanja: napake v računovodstvu, računovodska poročila, notranji viri
 financiranja, davčne utaje, itd.
 • področje raziskovanja: trženje
 problem raziskovanja: učinki sporočil v marketinškem komuniciranju, odnosi med
 udeleženci v marketinških kanalih, kreativne strategije v oglaševanju, politika
 oblikovanja prodajnih cen itd.
 • področje raziskovanja: gospodarsko pravo
 problem raziskovanja: seznanjenost potrošnikov z zakonom o varstvu potrošnikov,
 postopek priprave prodajne pogodbe itd.
 • področje raziskovanja: psihologija prodaje
 problem raziskovanja: možnosti vplivanja na potrošnikove strategije nakupa,
 oblikovanje uspešnega prodajnega nastopa itd.
 • področje raziskovanja: pisarniško poslovanje
 problem raziskovanja: uspešnost in učinkovitost zaposlenih, arhiviranje poslovnih
 listin itd.
 • področje raziskovanja: informatika
 problem raziskovanja: intranet kot medij za učinkovitejšo komunikacijo med
 zaposlenimi, vpeljevanje elektronske oblike poslovanja v podjetje itd.
 Opišite torej področje in problem, ki ga boste obravnavali, poskusite pojasniti dimenzije
 problema, pomen njegovega reševanja in podobno.
 2. Naslov naloge
 Če so pri predmetu določena samo tematska področja, ne pa tudi naslov naloge, vam
 svetujemo, da ga čim bolj konkretno opredelite. Naslov naj ne bo splošen. Iz njega naj
 bo razvidna problematika, ki jo boste obravnavali v nalogi.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 6 -
 3. Namen naloge
 Ko opredeljujete namen raziskave, morate odgovoriti na vprašanje, zakaj analizirate
 izbrano temo. Nameni so lahko različni:
 • problema ni še nihče analiziral,
 • o problemu ste prebrali članek, ki vas je pritegnil,
 • s problemom se srečujete pri svojem delu, zato želite …,
 • dosedanje analiza/raziskave so že zelo stare,
 • ne strinjate se z ugotovitvami določenih avtorjev,
 • analiza problema zanima določeno podjetje ali ustanovo itd.
 4. Cilji naloge
 Tukaj morate navesti, kaj boste skušali z raziskavo doseči. Torej, kaj bo rezultat vaše
 naloge. Ciljev, zastavljenih v nalogi, je lahko več. Svetujemo vam, da jih zaradi
 preglednosti napišete v obliki seznama.
 Če ste za raziskavo izbrali npr. problem »uspešnost in učinkovitost zaposlenih«, so lahko
 cilji naslednji:
 • opredeliti dejavnike, ki vplivajo na neučinkovitost zaposlenih,
 • opredeliti dejavnike, ki vplivajo na neuspešnost zaposlenih,
 • opredeliti predloge merjenja učinkovitosti zaposlenih,
 • predlagati ukrepe za zvišanje učinkovitosti zaposlenih.
 V nadaljevanju vam predstavljamo primere ustrezno in neustrezno opredeljenih ciljev
 Neustrezno opredeljeni cilji Ustrezno opredeljeni cilji
 • obravnavati neučinkovitost
 zaposlenih v podjetju X
 (s pojmom »obravnavati« opredeljujete vašo
 aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
 dosegli)
 • ukvarjal-a se bom z odstopanji v
 učinkovitosti zaposlenih na enakem
 delovnem mestu
 (s pojmom »ukvarjati« opredeljujete vašo
 aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
 dosegli)
 • ugotavljal-a bom,kaj vpliva na
 zviševanje učinkovitosti manj
 učinkovitih zaposlenih
 (s pojmom ugotavljati« opredeljujete vašo
 aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
 dosegli)
 • obravnavati primerno promocijsko
 ponudbo za nastop na sejmu X
 (s pojmom »obravnavati« opredeljujete vašo
 aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
 • opredeliti dejavnike, ki vplivajo na
 neučinkovitost zaposlenih v podjetju
 X (gre za analizo in ugotovitve)
 • opredeliti vzroke odstopanj v
 učinkovitosti zaposlenih na enakem
 delovnem mestu (to sicer ni rešitev,
 je pa analiza in ugotovitve)
 • oblikovati predloge za zvišanje
 učinkovitosti manj učinkovitih
 zaposlenih
 • izdelati promocijsko ponudbo za
 nastop na sejmu X
 Navodila za pripravo pisne naloge - 7 -
 dosegli)
 • preučil bom literaturo
 (preučitev literature ni cilj, ampak metoda
 (glejte točko 5), s katero zagotovite osnovni
 pogoj za obravnavo problema in opredelitev
 ciljev)
 • anketirati zaposlene v podjetju o
 delovnem času in njihovem
 zadovoljstvu
 (anketiranje je metoda, s katero boste prišli do
 nekega cilja; glejte točko 5)
 • analizirati zadovoljstvo zaposlenih v
 podjetju X z delovnim časom
 (analiziranje je metoda,s katero boste prišli do
 nekega cilja; glejte točko 5)
 • izboljšati preskrbo podjetja s
 pomožnim materialom
 (to je namen)
 • analizirati uspešnost ukrepov za
 izboljšanje preskrbe podjetja s
 pomožnim materialom
 (analiziranje je metoda, s katero boste prišli do
 nekega cilja; glejte točko 5)
 • primerjati zadovoljstvo kupcev z
 dvema različicama izdelkov
 (primerjanje je metoda, s katero boste prišli do
 nekega cilja; glejte točko 5)
 • izdelati predlog izboljšav na podlagi
 analize različnih virov
 • opredeliti (predstaviti) zadovoljstvo
 zaposlenih podjetja X z delovnim
 časom
 • opredeliti kriterije zadovoljstva
 zaposlenih podjetja X z delovnim
 časom
 • podati predloge za uspešnejšo
 preskrbo podjetja s pomožnim
 materialom
 • predstaviti slabosti dosedanjih
 ukrepov za izboljšanje preskrbe
 podjetja s pomožnim materialom
 • opredeliti razlike v zadovoljstvu
 kupcev z dvema različicama izdelkov
 • opredeliti vzroke za razlike v
 zadovoljstvu kupcev z dvema
 različicama izdelkov
 Nasvet: cilje opredelite konkretno: predlagati, ovrednotiti, oceniti, podati,
 pripraviti, izdelati, oblikovati …
 Izogibajte se presplošnim opredelitvam: obravnavati, ukvarjati se, spremljati,
 ugotoviti …
 5. Osnovne trditve (teze, hipoteze)
 Trditve so vnaprej postavljene teze (hipoteze), ki jih boste skušali dokazati v svojem
 delu. Trditve izhajajo iz ciljev.
 Primer:
 Če ste si v okviru problema “uspešnost in učinkovitost zaposlenih” kot cilj zastavili
 primerjati uspešnost zaposlenih na enakem delovnem mestu, so lahko primeri
 vaših trditev naslednji:
 - zaposleni so na enakih delovnih mestih različno uspešni
 - uspešnost zaposlenih na enakem delovnem mestu je odvisna od finančnih
 spodbud
 - itd.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 8 -
 6. Omejitve raziskave
 Vsaka raziskava zahteva določene omejitve. S tem zagotovite poglobljeno obravnavo
 problema in ne posegate po širšem področju.
 Primer konkretne omejitve, če ste na primer za raziskavo izbrali problem “uspešnost in
 učinkovitost zaposlenih” je ta, da se omejite le na zaposlene na določene delovnem
 mestu (npr. poslovni sekretar); ali samo na zaposlene v določenem podjetju; ali samo na
 merjenje uspešnost in učinkovitosti v obdobju zadnjih 5 let itd.
 Druge splošnejše omejitve pa so običajno: omejen dostop do podatkov; podatki so lahko
 skrivnost gospodarske družbe, banke, vladne agencije; pomanjkanje literature;
 nepripravljenost odgovornih ljudi (npr. v podjetjih, bankah, vladnih ustanovah ipd.) za
 razgovore in sodelovanje itd.
 7. Predvidene metode dela
 Pri pripravi naloge boste zagotovo uporabljali številne metode. Pri opredelitvi te točke
 odgovarjate na vprašanje, kako bomo preučevali tisto, kar nas zanima. Najverjetneje se
 boste srečali z naslednjimi metodami:
 • študijem literature (v papirnati in elektronski obliki),
 • proučevanjem letnih poročil in drugih poslovnih listin/knjig podjetja,
 • deskripcijo – opisovanja določenega pojava,
 • kompilacijo – združevanje,
 • komparacijo – primerjave,
 • anketiranjem,
 • osebnim razgovorom …
 Zagotovo naloga pridobi na vrednosti, če boste v nalogi uporabili različne metode dela
 (glej kriterije za ocenjevanje).
 V primeru, da ste pri nalogi uporabili metodo anketiranja, je potrebno opredeliti tudi
 način zbiranja, urejanja in obdelave podatkov.
 Primer:
 V teoretičnem delu bom na osnovi prebrane literature, navedene v seznamu
 literature, z metodo deskripcije razložil osnovne pojme. Različne vire sem
 medsebojno primerjal in združil.
 V empiričnem (praktičnem) delu bom izvedel anketiranje zaposlenih. Anketo, ki jo
 prilagam v nalogi, sem obdelal s pomočjo programa Excel. Podatke prikazujem
 tabelarično in grafično. Primerjavo (komparacijo) rezultatov ankete s podatki
 poslovnega poročila bom prikazali v poglavju …
 8. Predvidena sestava poglavij (kazalo)
 Osnovni namen kazala je jasnost in preglednost naloge. Bralcu omogoča hiter dostop do
 želenega poglavja. Kazalo je postavljeno na začetek vaše naloge.
 Vsebovati mora naslove in podnaslove (vključno s seznami kratic, tabel, skic, virov ipd.)
 Kazalo vsebuje uvod ter naslove treh ali štirih glavnih poglavij, iz katerih bo vidno, kako
 bo delo sestavljeno oz. kako si bodo sledila poglavja. Zadnje poglavje je sklep.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 9 -
 Poglavja morajo biti med seboj logično povezana, kar pomeni, da je vsako naslednje
 poglavje smiselno nadaljevanje prejšnjega. Tudi podpoglavja morajo biti med seboj
 logično povezana. To pomeni, da posamično podpoglavje ločeno obravnava določeno
 področje, ki spada v glavno poglavje, če je le mogoče, pa mora vsako naslednje
 podpoglavje smiselno nadaljevati prejšnjega.
 9 Seznam virov
 Sledi seznam virov, ki jih boste uporabili pri pisanju. Viri morajo biti navedeni po
 abecednem vrstnem redu priimkov avtorjev ali naslovov publikacij ali institucij. Glejte
 ustrezna navodila za navajanje virov v poglavju V, 3. Navajanje virov.
 III. Nekaj o slogu pisanja
 Vsaka pisna naloga je za študenta ne le preizkus strokovnega znanja, temveč tudi
 preizkus strokovnega pisanja. Je zahtevno pisno delo študenta, s katerim mora le-ta
 pokazati spretnost strokovnega izražanja svojih mnenj, stališč in trditev. Ob visoki ravni
 teoretičnega znanja, mora študent pokazati tudi visoko stopnjo jezikovne kulture.
 Prvi pogoj, ki ga upoštevate pri pisanju naloge, je pravilen knjižni jezik. Jezik je
 neustrezen, če vsebuje:
 - slovnične in pravopisne napake,
 - strokovno neustrezne izraze,
 - neustrezno stilistiko.
 Stilistika je jezikovno – slogovno prilagajanje besedila želenemu učinku. Pisna naloga
 zahteva poseben jezikovni slog, ki se imenuje strokovni jezik. Vsaka stroka ima svojo
 specifično terminologijo. Poleg terminologije mora avtor naloge upoštevati tudi pravila
 pisanja strokovnega besedila, kot so:
 - jasnost,
 - jedrnatost,
 - povezanost.
 Jasnost sloga je dosežena takrat, ko se pri bralcu razvijejo enake misli in občutki, kot jih
 je imel avtor, ko je pisal nalogo. Avtor se mora zavedati, da ne piše zase, zato mora
 bralcu sporočiti svoja stališča na razumljiv način.
 Jedrnatost sloga se kaže v natančnem in strnjenem besedilu. Pravilo jedrnatosti zahteva
 od avtorja racionalno pisanje.
 Povezanost besedila pomeni, da mora imeti naloga logično povezane stavke, odstavke,
 poglavja in podpoglavja. Pisna naloga ni strokovna, če vsebuje le nanizane odstavke iz
 različnih virov, brez veznega besedila avtorja. Zato je tudi pomembno, da se odločite,
 katere izraze boste uporabili in jih nato uporabljali skozi celotno nalogo (uskladitev
 terminologije).
 1. Kako pišemo?
 Pri pisanju naloge ne predvidevajte, da je bralec raziskoval, tako kot vi. Ne delajte dolgih
 povedi. Če se vam zapišejo, jih pustite, vendar jih pozneje razstavite. V dolgih povedih
 bralcu ni več jasno, o čem govori avtor v nalogi.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 10 -
 Ni nujno, da začnete s prvim poglavjem. Morda ste bolje pripravljeni in imate več gradiva
 za četrto poglavje. Začnite tam, kot da bi bila prejšnja poglavja že napisana.
 Ne uporabljajte treh pikic in klicajev. Jezik naj bo stvaren, ne uporabljajte besed, ki lahko
 imajo dvojni ali simbolni pomen. Vselej definirajte izraz, preden ga vpeljete. Če ga ne
 znate definirati, se mu izognite. Če gre za enega ključnih izrazov v nalogi in ga ne znate
 definirati, takoj vse skupaj opustite. To namreč pomeni, da si najverjetneje niste izbrali
 prave teme naloge, saj ne obvladate teoretičnih izhodišč.
 2. Jaz ali mi? Ali moram v nalogo vključiti svoja lastna mnenja v prvi osebi?
 Vi ste avtor naloge, zato uporabljajte 1. osebo ednine. Zagovarjate namreč svoje
 argumente. Pri tem pa pazite, da ste v svojem izražanju čim bolj nevtralni, da osebni
 zaimek 'jaz' ne izstopa. Torej: ne zapišete "članek, ki sem ga že navedel" dovolj je, da
 zapišemo "že omenjeni članek".
 IV. O tehničnem oblikovanju naloge
 1. Oblikovanje besedila
 • Besedilo je pisano s pisavo Times New Roman.
 • Oblika in velikost črk v glavnih naslovih je velika tiskana in 14 pt (lahko krepko).
 Oblika in velikost črk v vseh podnaslovih je mala tiskana 13 pt (lahko krepko,
 poševno …). Oblika in velikost črk v samem besedilu je mala tiskana in 12 pt.
 Vrsta besedila Oblika pisave Velikost pisave (pt) Videz pisave
 Naslov (poglavje) Times New Roman 14 NASLOV
 Naslov 2 (podpoglavje) Times New Roman 13 Naslov
 Naslov 3 (drugo podpoglavje) Times New Roman 12 Naslov
 Osnovno besedilo, vsebina
 preglednic, naslovi slik in
 preglednic
 Times New Roman
 12
 Besedilo
 Opombe v nogi Times New Roman 10 opombe
 Naslov slike, grafa … Times New Roman 10 Slika 1:
 • Razmik med vrsticami je 1 ½ .
 • Širina robov: levi 3 cm, desni 2 cm, zgornji 2,5 cm, spodnji 2 cm, obojestranska
 poravnava robov.
 • Naslovi so številčeni:
 1 NASLOV
 1.1 Naslov 2
 1.1.1 Naslov 3
 Vsako novo poglavje (naslov 1, 2, 3 …) se začne na novi strani. Podpoglavja se lahko
 nadaljujejo na isti strani.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 11 -
 2. Številčenje strani:
 Številčiti začnete s tisto stranjo, s katero se začne vaše besedilo naloge (z uvodom), in
 sicer tako, da imajo vse strani pred tem skrito številko.
 Kazala vsebine (jih ne številčimo) - se delijo na kazalo vsebine in kazalo slik, kazalo
 tabel, kazalo grafov, kazalo prilog.
 Primer zaporedja in številčenja zgoraj omenjenih strani:
 3. Preglednice in slike
 Preglednice in slike številčimo. Vsaka preglednica ali slika mora imeti naslov, ki na kratko
 označuje vsebino preglednice ali slike.
 Če v preglednicah uporabljate kratice, morate pod preglednico v legendi razložiti njihov
 pomen. Če slike ali podatke v preglednicah povzemate po določenem viru, morate pod
 sliko ali preglednico navesti vir.
 PRIMERI:
 Graf 5: Dolžina slovenskih meja s sosednjimi državami
 0
 200
 400
 600
 800
 1000
 1200
 1400
 Avstrija Hrvaška Italija Madžarska Skupaj
 Po kopnem Po rekah Skupaj
 Vir: Statistični letopis RS 1996 (str. 34)
 5
 NASLOVNICA KAZALO
 VSEBINE
 KAZALO SLIK
 KAZALO PRILOG
 ZAČETEK
 BESEDILA
 (UVOD)
 4
 Navodila za pripravo pisne naloge - 12 -
 Preglednica 13: Dolžina slovenskih meja s sosednjimi državami
 Država Po kopnem Po rekah Skupaj
 Avstrija 251 79 330
 Hrvaška 251 290 670
 Italija 380 31 232
 Madžarska 201 13 102
 Skupaj 921 413 1.334
 Vir: Statistični letopis RS 1996 (str. 34)
 V. Navajanje virov in plagiarizem
 1. Kaj je plagiarizem in zakaj je pomemben
 V času študija, pri pripravi seminarskih in drugih nalog smo v stalnem stiku z idejami
 drugih ljudi. Beremo jih v raznih besedilih (knjigah, strokovnih revijah, časopisih, na
 spletnih straneh), slišimo jih na predavanjih, o njih diskutiramo in jih vključujemo v svoje
 pisanje. Pri tem je pomembno, da priznamo, kdo je njihov avtor. Plagiarizem je kazniv in
 vaša naloga se lahko zavrne, če se ugotovi, da ne vsebuje ustrezno navedenih virov.
 Plagiarizem je uporaba idej in besed drugih ljudi brez jasne navedbe vira informacije.
 2. Kako se izogniti plagiarizmu
 Plagiarizmu se izognemo tako, da ustrezno navedemo vir, kadarkoli uporabljamo:
 • ideje, mnenja, teorijo drugih ljudi,
 • dejstva, statistike, grafe, risbe – kakršnekoli informacije, ki niso splošno znanje,
 • citiranje izgovorjenih ali napisanih besed drugih ljudi,
 • parafraziranje izgovorjenih ali napisanih besed drugih ljudi.
 Primer neustreznega in ustreznega navajanja in interpretiranja virov
 Pred vami je izvirno besedilo iz knjige Družina in zločin v zadnjem desetletju 19. stoletja
 – knjiga primerov, avtorja Joyce-a Williamsa in sodelavcev, stran 1, Lizzie Borden:
 Vzpon industrije, rast mest in porast prebivalstva so bili trije veliki razvojni mejniki v
 ameriški zgodovini ob koncu 19. stoletja. Ko so nove, večje tovarne, ki so izkoriščale
 parno silo, postale značilnost ameriške pokrajine na vzhodu, so kmete spremenile v
 industrijske delavce in preskrbele delovna mesta za naraščajoči tok priseljencev. Z
 industrijo je prišlo do urbanizacije z rastjo velikih mest (kot na primer Fall River,
 Massachustetts, kjer so živeli Bordenovi), ki so postala center tako proizvodnje, kakor
 tudi trgovanja.
 Primer nedopustnega parafraziranja/razlage z drugimi besedami, primer
 plagiarizma:
 Porast industrije, rast mest in eksplozija prebivalstva so bili trije veliki faktorji v
 devetnajstem stoletju v Ameriki. Ko so postale tovarne na parni pogon bolj očitne v
 Navodila za pripravo pisne naloge - 13 -
 vzhodnem delu dežele, so spremenile kmete v tovarniške delavce in preskrbele delovna
 mesta za velik val priseljencev. Z industrijo je prišlo do rasti velikih mest, kot je Fall
 River, kjer so živeli Bordenovi, ki so se spremenila v centre trgovanja, kakor tudi
 proizvodnje.
 Zakaj je primer tega odstavka neustrezen/plagiarizem?
 • Pisec je spremenil le nekaj besed in fraz ter spremenil izvorni vrstni red
 stavkov.
 • Pisec ni navedel vira, za katerokoli izmed idej ali dejstev.
 Če storite karkoli od zgoraj navedenega, gre za plagiarizem.
 Opomba: Ta odstavek je neresničen tudi zaradi spremembe smisla (npr. izkoriščanje
 parne sile ni isto kot tovarne na parni pogon ali vzpon industrije/porast industrije ali
 naraščajoči tok priseljencev/velik val priseljencev).
 Primer ustreznega parafraziranja:
 Fall River, kjer je živela družina Borden, je bil tipičen primer severovzhodnih industrijskih
 mest v devetnajstem stoletju. Proizvodnja, ki je tekla z izkoriščanjem parne sile, je
 spremenila kmetijsko proizvodnjo v industrijsko proizvodnjo in ko so priseljenci prispeli v
 Združene države, so našli delo v teh novih tovarnah. Rezultat je bil naraščanje
 prebivalstva in nastanek velikih urbanih področij. Fall River je bil eden od teh proizvodnih
 in trgovinskih centrov (Williams 1).
 Zakaj je primer tega odstavka ustrezen?
 • Pisec je natančno povzel izvirno informacijo z uporabo svojih besed.
 • Pisec je bralcu navedel vir svoje informacije.
 Primer ustreznega navajanja virov/citiranja in parafraziranja:
 Fall River, kjer je živela družina Borden, je bilo tipično severovzhodno mesto v
 devetnajstem stoletju. Ko je proizvodnja na osnovi izkoriščanja parne sile spremenila
 kmetijsko proizvodnjo v industrijsko proizvodnjo in je prišlo do povečane potrebe po
 delavcih, »je kmete spremenila v industrijske delavce« ter ustvarila delovna mesta za
 priseljence. Prišlo je do preobrata: naraščajoča populacija je povečala velikost urbanih
 področij. Fall River je bilo eno od tistih proizvodnih središč, ki je bilo tudi »center
 trgovanja« (Williams 1).
 Zakaj je primer tega citiranja in parafraziranja ustrezen?
 • Pisec je natančno povzel izvirno informacijo.
 • Pisec je zapisal izvor idej v tem odstavku.
 • Pisec je nakazal, kateri del izvira direktno iz vira, ko je uporabil
 narekovaje in navedel številko strani.
 2.1 Strategije za izogibanje plagiarizma
 1. Dajte v narekovaje vse, kar uporabite neposredno iz besedila.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 14 -
 2. Parafrazirajte, ampak pri tem pazite, da ne preuredite ali nadomestite samo
 nekaj besed. Parafraziranje pomeni, da uporabite ideje nekoga drugega, a jih
 predstavite s svojimi besedami.
 Namig: Natančno preberite besedilo, ki ga želite parafrazirati. Potem z roko
 prekrijte besedilo, tako da ga ne vidite. S svojimi besedami povzemite in napišite,
 kar ste si zapomnili, brez da bi pogledali besedilo.
 3. Preverite svoje parafraze z originalnim besedilom, da se prepričate, da niste
 uporabili istih besed ali fraz in da je informacija, ki jo navajate, točna.
 3. Navajanje virov
 Navajanje virov v nalogah je pomembno, saj je dokaz zrelosti vašega strokovnega
 izražanja. Verjetno ste se v času študija, pa tudi kako drugače, seznanili z drugim
 načinom navajanja virov, vendar boste pri pisni nalogi na Višji strokovni šoli uporabljali
 Harvardski pristop. Vire, na katere se sklicujete, navedite v samem besedilu in potem še
 po abecednem vrstnem redu na koncu vaše naloge, kot vam to predstavljamo s primeri
 spodaj. Ne pozabite, da vam natančno navedeni viri v nekaterih primerih lahko prinesejo
 5 točk k oceni naloge.
 Knjige
 a) En avtor
 • V nalogi:
 Morgan (2004, str. 162) govori o iskanju sredstev za nadzor informacij v organizacijah.
 • V seznamu literature in virov:
 Morgan, G. (2004) Podobe organizacij, Ljubljana, Fakulteta za družbene vede.
 Osnovna pravila/zaporedje za navajanje knjig:
 1. Priimek avtorja/-jev, urednika/-ov s prvo črko imena ali ime institucije.
 2. Leto izdaje (v oklepaju).
 3. Naslov publikacije in podnaslov (vsi naslovi morajo biti pisani ležeče).
 4. Naslov zbirke in zaporedna številka, če so knjige oštevilčene (npr. 1. del).
 5. Številka izdaje (če ne gre za prvo izdajo).
 6. Kraj.
 7. Založnik.
 b) Dva avtorja
 • V nalogi:
 Vodopivec in Vodopivec (2004, str. 12) opozarjata na pomen načrta, preden se
 lotimo pisanja. Dober načrt prispeva k jasni sporočilni tehniki (ibidem1, str. 14).
 • V seznamu literature in virov:
 1 Beseda 'ibidem' pomeni 'prav tam' in jo uporabljamo takrat, ko isti vir ali del vira navajamo zaporedoma.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 15 -
 Vodopivec, M. in Vodopivec, M. (2004) Kako pišem, raziskujem, nastopam –
 Sporočilna tehnika pisanja, Ljubljana, Cankarjeva založba.
 c) Več avtorjev
 • V nalogi:
 Taktično planiranje je za razliko od strateškega planiranja veliko podrobnejše in
 pomeni opredelitev konkretnih načrtov za poslovno leto (Bohinc et al2., 2005).
 • V seznamu literature in virov:
 Bohinc, F., Cetinski, U., Harlander, D., Ilijaš, T., Krapše, Š., Krapše, T., Lipičnik,
 B.,Ograjenšek, I., Pučko,D.,Zajc, N. (2005) Planiranje v neprofitnem javnem sektorju,
 Nova Gorica, Educa.
 Članki in časopisi
 • V nalogi:
 V prispevku o konkurenčni klavzuli (Mežnar, 2005) lahko razberem, da …
 • V seznamu literature in virov:
 Mežnar, D. (2005) ’Konkurenčna klavzula’, Podjetje in delo, let. XXXI, št. 199, str. 844-
 849.
 [Naslov članka mora biti v enojnih navednicah, ime časopisa zapišemo ležeče, zapišemo
 vse številke strani, na katerih se nahaja članek.]
 Osnovna pravila/zaporedje za navajanje člankov:
 1. Priimek avtorja/-jev in prva črka imena.
 2. Leto izdaje (v oklepaju).
 3. Naslov članka (v enojnih navednicah).
 4. Naslov publikacije (zapisano ležeče).
 5. Letnik.
 6. Številka.
 7. Številke strani na katerih se nahaja članek.
 Publikacije ob strokovnih posvetih/konferencah
 • V nalogi:
 Ko zaposleni vedo, v katero smer teži organizacija, poznajo njene cilje in poti do njih,
 postanejo motivirani, saj delovanje v organizaciji ali skupini prav s tem dobi svoj pomen
 (Vukovič, 1997).
 • V seznamu literature in virov:
 Vukovič, G. (1997) ’Vodite, drugače boste vodeni’, XVI. Posvetovanje organizatorjev
 dela, Quo vadis management, Kranj, Moderna organizacija, str. 191-196.
 2 Okrajšava 'et al.' pomeni 'in drugi' (idr.) in jo uporabljamo za navajanje vira, ki ima več avtorjev, pri čemer v
 besedilu zapišemo samo prvega avtorja.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 16 -
 Viri na spletu
 a) Spletne strani
 • V nalogi:
 Na svoji spletni strani, objavlja Gospodarska zbornica Slovenije (Gospodarska zbornica
 Slovenije, 2005) podatke o sejmih in razstavah v Sloveniji.
 • V seznamu literature in virov:
 Gospodarska zbornica Slovenije (2005) Elektronski vir,
 http://www.gzs.si/Nivo1.asp?IDpm=9, [dostop 26. junija 2005].
 [Navedete datum, ko ste prebrali besedilo na spletu.]
 b) Elektronski članki
 • V nalogi:
 V članku Marketing z dogodki – dobra naložba (Pahor, 2005) prepoznamo novost na
 področju …
 • V seznamu literature in virov:
 Pahor, N. (2005) ’Marketing z dogodki – dobra naložba’, Podjetnik [online], let. XIV, št.
 9. Dostopno na: http://www.podjetnik.com/default.asp?KatID=269&ClanekID=2540
 [dostop 8. oktobra 2005].
 VI. PREDSTAVITEV PISNE NALOGE
 Tako kot pri pisanju naloge, tudi za govorni nastop veljajo pravila. Če jih boste
 upoštevali, boste bolje pripravljeni in bolj samozavestni.
 1. Faze predstavitve
 1.1 Priprava predstavitve
 Najprej naredite zasnovo predstavitve. V tej fazi razmislite o namenu in glavnem
 sporočilu nastopa. Pripravite si vsebinski načrt in zapis nastopa, predvidite časovni
 razpored in pripravite pripomočke.
 • Načrtovanje časa
 • Dobra priprava
 • upoštevajte ciljno skupino (študijski kolegi, mentor, predavatelji)
 • priprava predstavitvenega materiala
 • ključne točke predstavitev napišemo na klasično ali
 elektronsko prosojnico ali flipchart list,
 • pazimo, da je struktura jasna,
 • pazimo, da je velikost črk ustrezna,
 • ne natisnemo posameznih strani naloge na prosojnico
 (namen priprave predstavitvenega gradiva je, da
 poslušalci lažje sledijo predstavitvi in ne, da berejo
 nalogo na prosojnici).
 Navodila za pripravo pisne naloge - 17 -
 1.2 Izvedba predstavitve
 Navadno ima predstavitev tri dele:
 1. UVOD – kaj bi rad/a povedal/a (namen)
 2. GLAVNI DEL – kaj je pomembno (predstavitev vsebine)
 3. ZAKLJUČEK – zakaj je to pomembno (pomen)
 Poenostavljeno povedano, v uvodu napovemo vsebino, v glavnem delu jo
 predstavimo, v zaključku pa jo na kratko povzamemo.
 • uvodni del
 • predstavite teme naloge,
 • napovejte, čemu boste dali pri predstavitvi večji poudarek in zakaj ter s čim
 boste zaključili; razčlemba predstavitve naj bo jasna.
 • glavni del
 • predstavite vsebino s pomembnimi podrobnostmi; glavno sporočilo naj bo
 preprosto; poudarite, kar je pomembno; ne obnavljajte celotne naloge.
 • zaključek
 • povzemite predstavitev, in sicer ponovite namen predstavitve in glavno
 sporočilo ter predloge rešitev.
 Potrudite se, da bo zaključek čim bolj udaren. Bližajoči se konec predstavitve lahko
 nakažete, na primer: »Za konec naj povzamem svoj nastop z mislijo …«
 Poudarek predstavitve naj temelji na vaših ugotovitvah oziroma predlogih izboljšav.
 1.2.1 Nekaj pravil za boljšo predstavitev
 Enostavnost: uporabljajte vam znane izraze in kratke stavke.
 Členitev/red: potek oz. ključne točke predstavitve napišite na prosojnico; zapis naj bo
 pregleden, uporabljate naslove in podnaslove.
 Kratkost in jedrnatost: omejite se na bistveno; vaš cilj ni, da bi predstavili celotno
 nalogo, izpostavite bistvene elemente ali zanimive predpostavke, ugotovitve ...
 Zapomnite si: umetnost je v krajšanju.
 Pestrost: predstavitev lahko dopolnite z grafi, slikami, barvami ...
 Nekaj praktični nasvetov
 • manj prosojnic, plakatov je boljše;
 • govorite prosto;
 • oporne točke si zapišite na kartončke, manjše liste;
 • primerno se oblecite;
 • primerno uredite prostor, ki vam je na voljo za predstavitev (listi naj bodo
 urejeni, prosojnice zložne, osebne predmete, kot so torbica, plašč …, odložite
 na stol, tako da ne zakrivajo pogleda prisotnim);
 • predstavljajte stoje,
 • pazite na govorico telesa (stik s poslušalci, nasmeh, ne prekrižajte rok ali nog,
 ne imejte roke v žepih …);
 • bodite pozitivno naravnani, tudi če imate tremo;
 Navodila za pripravo pisne naloge - 18 -
 • pričnite točno in držite se časa, ki vam je na voljo;
 • govorite počasi, dovolj glasno in jasno;
 • bodite sproščeni (globoko dihanje preden ste na vrsti pomaga);
 • grafoskop naj bo vključen samo takrat, ko ga potrebujete;
 • ne kažite na projekcijsko platno ali steno, kažite na prosojnic;i
 • na prosojnico kažite s pisalom (ne z roko ali prstom;)
 • pisalo držite v roki samo, če ga uporabljate za kazanje na prosojnic, ne igrajte
 se z njim;
 • če se zmotite, se popravite in nadaljujete, ne opravičujte se.
 Še nekaj nasvetov, kako premagati strah pred nastopom:
 • načrtujte svoj govor in pogosto vadite;
 • vzpostavite očesni stik s poslušalci;
 • med govorom uporabljajte naravne kretnje;
 • zavedajte se, da obvladate področje vaše naloge.
 1.2.2 Kako narediti dobro prosojnico
 Kadar pri predstavitvi naloge uporabljamo prosojnice, želimo z njimi ponazoriti, pojasniti,
 poudariti, dopolniti ali popestriti besedno/govorjeno sporočilo.
 Kaj morate pri tem upoštevati?
 Besedilo na prosojnici
 • uporabljajte čim manj besed;
 • namesto stavkov napišite samo ključne besede.
 Slike na prosojnici
 • slika in besedilo naj se dopolnjujeta;
 • pri uporabi slike se vprašajte, kaj vam le-ta pove; ali je možno, da jo bodo
 poslušalci narobe razumeli; ali je možno, da bo odvrnila njihovo pozornost.
 Uporaba grafov
 • številčni podatki so veliko bolj učinkoviti, če jih prikažete v grafih, pri tem pazite,
 da ne bo na prosojnici preveč podatkov, ne dajte na prosojnico ničesar, kar bi
 lahko odvrnilo pozornost in bilo neberljivo.
 Uporaba barv
 • ne uporabljajte preveč barv (največ tri na prosojnico);
 • uporabljajte enotne barve; naj ne bo vsaka prosojnica drugačne kombinacije
 barv;
 • izogibajte se rumenih, oranžnih oz. svetlih barv, ker se slabše vidijo.
 Uporaba črk
 • male tiskane črke se lažje berejo kot velike tiskane črke;
 • črke naj bodo velike vsaj 5mm;
 • presledki med vrsticami naj bodo približno še enkrat večji od črk.
 Pisanje prosojnic
 • najprej si skicirajte prosojnico na papir, da boste znali porazdeliti prostor in izbrali
 pravo velikost črk ter primerne besede;
 • pri pisanju bodite natančni;
 Navodila za pripravo pisne naloge - 19 -
 • pišite v ravnih vrstah;
 • ne uporabljajte izrabljenih flomastrov;
 • malih črk ne pišite z debelimi flomastri, ker mogoče katere ne bodo berljive (npr.:
 a, e, o);
 • ne pišite od roba do roba; pustite rob, velik približno 2,5 cm.
 Elektronske prosojnice
 Pri elektronski prosojnici veljajo v bistvu enaka pravila kot pri klasični prosojnici. Nekaj
 posebnosti vam predstavljamo v nadaljevanju:
 • oblikujte nogo (matrica diapozitiva) in v njo vnesite svoje ime in priimek, naslov
 naloge in datum predstavitve;
 • bodite pozorni na celostno podobo prosojnice: enotni tip pisave, enotni grafični
 elementi (ne kombinirajte npr. karikatur in fotografij, ampak uporabljajte samo ene
 ali druge in seveda pri tem pazite, da podpirajo vsebino in niso na prosojnici samo za
 okras);
 • bodite zmerni pri uporabi grafike in ne uporabljajte preveč animacijskih učinkov;
 boljše je, če je slika bolj statična;
 • ne kopirajte celih povedi iz naloge, ampak se omejite na ključne stvari, ki jih
 predstavitev v nekaj besedah;
 • izberite pisavo Arial ali Tahoma, velikost črk naj bo 20–24, za naslove 32–36;
 • na eno prosojnico ne zapišite več kot 10 vrstic.
 Naš namig:
 Preden se lotite izdelave prosojnice, se vprašajte:
 • Kaj želim s prosojnico doseči? (podkrepiti, pojasniti, razložiti ...)
 • Ali se lahko zgodi, da poslušalci sporočila na prosojnici ne bodo razumeli?
 • Kaj je na prosojnici najpomembnejše?
 • Ali lahko kaj izpustim?
 VI. Kriteriji za samovrednotenje pisne naloge in zagovora
 V nadaljevanju vam predstavljamo kriterije, po katerih lahko samoocenite vašo nalogo in
 zagovor. Kriteriji so splošni in vam lahko služijo kot vodilo pri oblikovanju naloge.
 Natančne kriterije, po katerih bo ocenjena vaša naloga in zagovor, vam bo predstavil
 predavatelj pri predmetu.
 • Pisni izdelek
 V uvodu je jasno opredeljeno, kakšno tematiko/problematiko
 predstavlja naloga in kakšen pristop je pri obravnavi uporabil študent
 ter zakaj.
 Navodila za pripravo pisne naloge - 20 -
 Naloga obravnava jasno opredeljen problem iz prakse, ki se
 neposredno navezuje na vsebino in cilje predmeta.
 Študent dokazuje, da zna opredeliti, opisati, kritično ovrednotiti,
 prikazati, razložiti in argumentirati obravnavano tematiko. V besedilu
 je poleg prevzetih (citiranih, povzetih) misli prisoten tudi študentov
 izvirni prispevek.
 Problem je jasno opredeljen, razvidne so različne metode dela,
 predlagana rešitev, novost izhaja iz opredeljene problematike,
 utemeljitve za uvedbo novosti so dobro prikazane in podprte s teorijo.
 Dejstva in podatki, ki jih predstavlja študent, ter argumenti, ki jih
 navaja, so jasno in koherentno organizirani in izraženi.
 Uporabljeni podatki, grafični elementi so neposredno vezani na
 vsebino naloge in jo podpirajo.
 Uporabljeni so različni viri in skozi celotno besedilo je razvidno, katero
 besedilo je avtorjevo in katero je prevzeti (citirano, povzeto).
 V zaključku so povzete glavne ugotovitve in nakazane nadaljnje
 možnosti razvoja ali nadgradnje predlagane rešitve, novosti.
 Naloga je napisana in predstavljena v ustreznem slogu, upoštevana
 so slovnična in pravopisna pravila, tehnična navodila za oblikovanje
 naloge (odstavki, razmik med vrsticami, uporaba kazala) in
 navodila za navajanje virov.
 • Zagovor pisne naloge
 Predstavitev temelji na bistvu naloge (namen, cilji, pristopi, rezultati,
 učinki).
 Predstavitev je vsebinsko jasna, dobro organizirana in razčlenjena ter
 podprta s primerno uporabo vizualnih pripomočkov.
 Predstavitev je pripravljena v slovnično pravilnem in lepem slovenskem
 jeziku ter podprta z ustrezno nebesedno komunikacijo.
 Odgovori na vprašanja so jasni, konkretni in odražajo širši spekter
 razumevanja področja.
 Pomembno:
 Pisna naloga se lahko zavrne, če:
 • je naloga napisana v neustreznem slogu in niso upoštevana
 slovnična in pravopisna pravila;
 • naloga ni oblikovana v skladu z navodili;
 • viri, ki ste jih uporabili pri pisanju naloge, niso navedeni
 (plagiarizem);
 • je naloga prepisana od drugega študenta in/ali kopirana iz virov na
 internetu.
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |