|
Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15 Prispevkov: 884
|
Objavljeno: 24 Nov 2010 07:15 Naslov sporočila: KATALOG ZNANJA diplomska naloga |
|
|
KATALOG ZNANJA
1. IME PREDMETA
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE
2. SPLOŠNI CILJI
Študent:
• spozna realno delovno okolje;
• si pridobi praktična znanja in izkušnje za delo na področju elektronike;
• si pridobi sposobnost za hitro, učinkovito in kakovostno reševanje konkretnih delovnih problemov v podjetju;
• si razvije čut odgovornosti, samoiniciativnosti, avtonomnosti, pripadnosti k podjetju, profesionalnosti, poštenosti, natančnosti in vestnosti;
• razume in dobi odnos do industrijske lastnine;
• spozna načine strokovnega komuniciranja;
• sistematsko in odgovorno pristopi k izdelavi diplomske naloge.
3. PREDMETNO-SPECIFIČNE KOMPETENCE
Pri praktičnem izobraževanju si študenti poleg generičnih pridobijo naslednje kompetence:
• spozna organizacijo podjetja;
• spozna postopke projektnega reševanja nalog;
• spozna povezanost podjetja z domačim in tujim gospodarstvom;
• spozna razvojne potrebe podjetja;
• se usposobi za kvalitetno in varno izvajanje delovnih postopkov in spozna pomen odgovornosti;
• uporablja standarde in predpise, ki so potrebni za učinkovit proizvodni postopek ter kakovostni izdelek;
• spozna pravilno in racionalno uporabo človeških in materialnih virov;
• spozna obvladovanje stroškov, nabave, prodaje in potrebnih kadrov za obvladovanje delovnih procesov;
• spozna pomen spremljajočih dokumentov (projektna, razvojna, tehnološka, komercialna in servisna dokumentacija, ...) ter sistem šifriranja;
• spozna pripravo potrebne dokumentacije (navodila, projekti, elaborati, tehnični zapisniki ...);
• spozna sistem računalniške in informacijske tehnologije;
• spozna pomen varovanja okolja in intelektualne lastnine;
• se nauči vzpostavljati primerne stike z nadrejenimi in podrejenimi v delovnem okolju.
4. OPERATIVNI CILJI
INFORMATIVNI CILJI FORMATIVNI CILJI
Študent: Študent:
D1 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - POSLOVNE KOMUNIKACIJE
• spozna način organizacije podjetja;
• spozna informacijske procese v podjetju;
• spozna dejavnosti in razvitost podjetja;
• spozna službe, ki jih ima podjetje;
• se seznani z razvojnimi cilji podjetja (tehnološki razvoj in tržne raziskave);
• pozna medpodjetniško sodelovanje;
• se seznani s povezavami z institucijami v okolju in širše;
• komunicira s poslovnimi partnerji po potrebi v tujem jeziku;
• spozna strokovno terminologijo v tujem jeziku ki se uporablja na delovnem mestu;
• spozna obstoječo in poišče zahtevano dokumentacijo na delovnem mestu;
• uporablja računalnik s pripadajočo programsko opremo na delovnem mestu. • si pridobi znanje in potrebne informacije o organizaciji podjetja in tehnološki razvitosti;
• zna vzpostavljati primerne stike z nadrejenimi in podrejenimi v delovnem okolju;
• zna komunicirati v tujem jeziku in uporabiti dokumentacijo napisano v tujem jeziku;
• obvlada strokovno terminolgijo v tujem jeziku na podrčju elektronike;
• zna uporabiti računalnik na delovnem mestu;
• zna napisati strokovno besedilo, uporabiti elektronsko preglednico, podatkovno zbirko ter storitve interneta.
D2 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OSNOVE ELEKTRONIKE
• Spozna funkcije elektronskih sistemov v praksi;
• se seznani s postopki vhodne kontrole in tehniko preizkušanja;
• spozna praktične izvedbe industrijskih meritev;
• spozna avtomatizirane delovne postopke in se seznani z optimizacijo procesov;
• spozna operativno delo na področju razvoja in tehnologije;
• spozna tehnično dokumentacijo tehnološke opreme;
• sodeluje pri odpravljanju tehničnih problemov;
• spozna specifično merilno opremo in naprave;
• v praksi se seznani z digitalnimi sistemi in elektronskimi krmilji;
• spozna različne vrste in možnosti uporabe prostoprogramirljivih krmilnikov;
• seznani se s pnevmatskimi in hidravličnimi krmilji;
• spozna praktične primere varnostnih krmilij na strojih, napravah in v procesih (dvoročni vklopi, varnostna končna stikala, varnostne svetlobne zavese … • Razume industrijske tehnološke postopke in delovanje pripadajočih naprav;
• se nauči uporabljati specifične merilne naprave in instrumente;
• se nauči ravnati s spremljajočo dokumentacijo;
• se nauči kreativnosti pri reševanju tehničnih problemov;
• spozna nujo teoretičnih znanj za uspešno izvajanje nalog v realnem okolju;
• spozna nujo po varnem in odgovornem delu;
• spozna elektronske naprave in sistem vzdrževanja, ter specifiko industrijskega okolja;
• analizira delovanje posameznih modulov in naprav programirljivih krmilnikov;
• izdela različne praktične enopolne električne sheme in krmilne vezalne načrte;
• izdela praktične tehnološke sheme proizvodnih procesov in drugih naprav;
• izdela določeni adresni plan krmilnika PPK (popis uporabljenih vhodnih in izhodnih kanalov) izbrane naprave ali procesa;
• izdela krmilni algoritem v obliki časovnih diagramov, funkcijskih načrtov ali simbolično opisnih algoritmov izbrane naprave ali procesa;
• priključi digitalne vhode in izhode na PPK;
• priključi analogne vhode in izhode na PPK;
• v različnih oblikah napiše program enostavnega krmilja ter na praktičen način ugotovi prednosti in slabosti posameznega načina programiranja;
• napiše program za kombinacijsko krmilje, ga preizkusi, odpravi morebitne napake, predlaga in izvede izboljšave programa;
• napiše program za koračno krmilje, ga preizkusi, odpravi morebitne napake, predlaga in izvede izboljšave programa.
D3 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - PROJEKTIRANJE IN VARNOST
Spozna dokumentacijo s področja varstva pri delu;
• spozna v praksi medsebojni vpliv delovnega mesta in delavca;
• spozna negativne lastnosti posameznih nevarnih snovi in potrebne ukrepe delodajalca v zvezi z njimi;
• spozna pomen varstva naravnih dobrin;
• se seznani s požarno varnostjo in ukrepi v podjetju;
• spozna tipična zaščitna sredstva v podjetju ter potrebne ukrepe delodajalca v zvezi z njimi;
• v praksi spozna pomen varne uporabe električne energije;
• spozna zaščite pred električnim udarom;
• spozna načine izvedb električnih inštalacij;
• spozna praktične primere nekaterih tipičnih električnih porabnikov;
• spozna vsebino tehnične dokumentacije in se seznani s posameznimi deli vsebine;
• spozna enega izmed programskih orodij za projektiranje električnih inštalacij. • Prepozna posamezne nevarnosti v delovnem procesu;
• izvaja ukrepe za varčevanje z energijo in ukrepe za ločevanje in odstranjevanje odpadkov;
• načrtuje ukrepe za preprečitev požarne nevarnosti v delovnem okolju;
• izvaja vse potrebne ukrepe za varno delo z električnimi napravami, pripravami in posameznimi deli električnih inštalacij;
• pozna in izvaja dovoljene delovne posege na električnih napravah;
• pozna v praksi največkrat uporabljene veljavne elektrotehniške standarde in pravilnike;
• zna priključiti in izvesti varovanje različnih električnih porabnikov;
• zna izdelati svetlobno-tehnični izračun za poljubni prostor;
• zna načrtovati in izdelati klasične razsvetljavne tokokroge z uporabo senzorjev;
• zna izvesti predpisane standardne meritve v NN inštalacijah in izdelati merilna poročila;
• zna izdelati načrte električnih inštalacij s pripadajočo dokumentacijo s primernim programskim orodjem.
D4 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OSNOVE EKONOMIJE
• Spozna okolje podjetja, poslovni proces in poslovne funkcije;
• spozna obvladovanje stroškov, nabave, prodaje in potrebnih kadrov oziroma ekonomičnosti poslovanja v podjetju;
• ugotavlja pomen in vsebino marketinške funkcije v podjetju;
• spozna metode raziskovanja tržnega okolja;
• pridobi temeljna teoretična znanja in praktična znanja projektnega menedžmenta;
• pozna različne oblike in faze projektov. • Umesti podjetje glede na različne oblike družb in oceni njegove prednosti in slabosti;
• določa prvine poslovnega sistema in izhajajoče stroške ter njihov vpliv na poslovni rezultat;
• izdela kalkulacije glede na različne stroške;
• izdela elemente tržne analize;
• sodeluje pri organizaciji trženja izdelkov in storitev;
• načrtuje organizacijo enostavnejših in manj zahtevnih projektov ali projektov;
• prikaže časovni potek izvajanja projekta.
D5 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - OBVLADOVANJE PROCESOV
• Se seznani z orodji za gradnjo proizvodnih informacijskih sistemov;
• spozna SCADA in razvojno orodje v podjetju;
• seznani se z izvedbo povezave SCADA aplikacije s PLC krmilniki,
• seznani se z vrstami industrijskih omrežij;
• seznani se z uporabo identifikacijskih sistemov v avtomatizaciji proizvodnih procesov;
• spozna principe merjenja procesnih veličin;
• spozna merilne instrumente za merjenje procesnih veličin;
• spozna različne senzorje za procesna merjenja;
• osvoji priključitve senzorjev na merilne pretvornike;
• spozna načine umerjanja merilnih pretvornikov.
• Z uporabo SCADA orodja zna narediti povezavo na procesni nivo (PPK krmilniki);
• izvede aplikacijo za vizualizacijo in nadzor z možnostjo daljinskega upravljanja modela procesa;
• izvede povezavo PLC krmilnika s SCADA aplikacijo z uporabo ethernet omrežja;
• zna analizirati zgradbo procesnega merilnega sistema;
• zna izmeriti z različno merilno opremo različne procesne veličine in interpretirati merilne rezultate;
• zna priključevati in testirati merilne senzorje;
• zna umeriti in programirati merilne pretvornike.
D6 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - AVTOMATIKA
• Spozna praktične izvedbe industrijskega krmilno-regulacijskega sistema;
• spozna vlogo PPK v regulacijskem sistemu;
• spozna industrijske regulatorje;
• spozna industrijska omrežja;
• spozna tipe izvršilnih členov v sistemu vodenja;
• praktično spozna pnevmatske, hidravlične in električne aktuatorje;
• spozna vrste električnih aktuatorjev in njihov način krmiljenja;
• spozna vrste servosistemov;
• spozna povezavo procesnega računalnika in industrijskih regulatorjev;
• spozna industrijska omrežja na nivoju izvršilnih členov.
• Izdela program za hitro procesiranje signalov npr. zajemanje signalov iz inkrementalnega dajalnika impulzov;
• napiše program, v katerem uporabi analogne vhodne in izhodne signale;
• zna časovno optimizirati programsko aplikacijo;
• izdela in analiza časovne odzive krmiljenih in reguliranih veličin različnih sistemov;
• simulira regulacijske sisteme, snema odzive različnih členov in določa identifikacijske parametre regulacijskih prog;
• izvede zajem tokovnega ali napetostnega analognega signala in izvede dvopoložajni regulacijski algoritem (uporaba AD modula);
• zajema impulzni dajalnik preko števnega vhodnega kanala – pozicija, hitrost;
• izvede regulacijo temperature v prostoru: on-off in zvezni ter impulzni PID regulacijski algoritem;
• uporablja in parametrira digitalne univerzalne regulatorje;
• programira, določa in nastavlja parametre krmilno regulacijskih naprav;
• izbere potrebne komponente in opravi programske modifikacije, ki so potrebni za vzpostavitev industrijskega omrežja za prenos podatkov;
• testira in preizkuša industrijsko omrežno tehnologijo;
• izvede krmiljenje frekvenčnega pretvornika in asinhronskega motorja po danem sekvenčnem algoritmu;
• izvede krmiljenje asinhronskega motorja z inkrementalnim dajalnikom in frekvenčnim pretvornikom;
• izvede krmiljenje servomotorja;
• izvede krmiljenje koračnega motorja;
• izvesti priključitev in naslavljanje izvršilnih sistemov v industrijskih omrežjih.
D7 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - INDUSTRIJSKA ELEKTRONIKA
• spozna naprave tehnoloških procesov in pripadajočo elektronsko podporo;
• spozna izvedbe signalnih poti in topologijo informacijskega sistema;
• spozna orodja za sodobno konstruiranje izdelkov;
• spozna metode preizkušanja in vrednotenja kakovosti izdelkov;
• spozna uporabljane materiale in standarde;
• spozna kriterije in postopke za izdelavo tehnične dokumentacije;
• sodeluje pri konstrukciji in izdelavi naprav;
• spozna tipe govornih in podatkovnih omrežij v podjetju;
• spozna razvoj telefonskega omrežja, njegovo strukturo, delovanje komutacije;
• pozna potek migracije v VoIP okolje;
• spozna starejše oblike podatkovnih omrežij in migracijo na nove tehnologije;
• spozna prenosne medije in njihove tehnične lastnosti;
• spozna osnovne principe protokolov ter mehanizme reševanja težav protokolov;
• spozna sisteme radiodifuzije in tendence v njihovem nadaljnjem razvoju;
• spozna delovanje prizemeljskih in satelitskih sistemov navigacije. • se nauči posluževanja naprav tehnoloških procesov;
• razume postopke kontrole in nadzora naprav;
• sodeluje pri izvedbi signalnih povezav in posodabljanju industrijskih naprav;
• pozna orodja za sodobno konstruiranje izdelkov;
• se nauči pomena kakovosti in racionalizacije tehnoloških postopkov;
• prepozna uporabljane materiale in njihove specifične lastnosti;
• spozna kriterije in postopke za izdelavo tehnične dokumentacije;
• se nauči postopkov za konstrukcijo in izdelavo naprav;
• se nauči kritično presojati ponujane storitve in pravilno izbrati ustrezne storitve, ki jih delovni procesi zahtevajo;
• se usposobi pravilno izbrati tehnologijo za telefonijo v podjetju;
• za podatkovne komunikacije znotraj podjetja izbira ustrezne omrežne tehnologije;
• pri izbiri tehnologije se zaveda vseh njenih prednosti in slabosti in jih upošteva že pri načrtovanju produkta;
• spozna osnovne parametre in konfiguracijo telefonskih central.
D8 PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE - ENERGETSKE NAPRAVE
• Spozna praktično uporabo različnih vrst transformatorjev;
• seznani se z vrstami, opremo in zaščitami energetskih transformatorjev;
• spozna praktično uporabo različnih vrst asinhronskih in sinhronskih strojev;
• spozna različne vezave asinhronskih motorjev, režime delovanja in uporabnost;
• spozna praktično uporabo različnih vrst enosmernih in izmeničnih kolektorskih motorjev;
• v praksi spozna elektromotorne pogone s spremenljivo hitrostjo;
• spozna uporabnost elektromotornih pogonov v tipičnih primerih uporabe: črpalke, kompresorji in ventilatorji;
• spozna uporabo SMC krmilnikov, frekvenčnih pretvornikov in vektorskih regulatorjev;
• spozna praktično uporabo različnih vrst pnevmatskih in hidravličnih pogonov;
• spozna in zna načrtovati elektroenergetske inštalacije v specifičnih prostorih;
• spozna dimenzioniranje vodnikov notranjih inštalaci;
• spozna osnovne značilnosti in praktično uporabnost različnih sodobnih svetlobnih virov in svetil notranje in zunanje razsvetljave;
• zna projektirati notranjo in zunanjo razsvetljavo s primernim programskim orodjem;
• spozna se s sistemom DALI (Digital Addressable Lighting Interface);
• spozna načine digitalne regulacije osvetljenosti;
• spozna primerjavo med klasično izvedbo in moderno izvedbo notranje razsvetljave;
• spozna »Evropski instalacijski bus- EIB«;
• spozna LON in njegove značilnosti;
• spozna razlike med EIB in LON;
• spozna komunikacijski model pri inteligentnih instalacijah;
• spozna prednosti inteligentnih instalacij pred klasično izvedbo;
• spozna načine izvedbe prenapetostne zaščite inteligentnih instalacij;
• spozna se s programskim orodjem za parametriranje naprav;
• spozna osnovne postopke pri izdelavi aplikacije;
• spozna načine diagnosticiranja sistema in iskanja napak;
• spozna povezavo DALI z EIB sistemom.
• Zna nadzorovati in vzdrževati pravilno delovanje energetskega transformatorja;
• zna praktično izvesti izračun klasičnega transformatorja;
• za določen pogon zna izbrati ustrezen tip elektromotorja;
• zna uporabiti različne možnosti zaviranja elektromotorjev;
• zna priklopiti in uporabiti univerzalni kolektorski motor;
• zna uporabiti in analizirati problematiko sinhronskih motorjev;
• zna izvesti pogon spremenljive hitrosti in analizirati kvaliteto njegovega delovanja;
• zna uporabiti SMC krmilnik, frekvenčni pretvornik in vektorski regulator;
• zna parametrirati krmilne naprave elektromotornih pogonov;
• zna izvesti in načrtovati osnovne vzdrževalne posege na pnevmatskih in hidravličnih pogonskih sistemih;
• zna načrtovati in izvesti električne inštalacije v specifičnih prostorih;
• zna načrtovati primerno notranjo in zunanjo razsvetljavo različnih prostorov, objektov …;
• zna dimenzionirati sistem razsvetljave DALI in pripraviti potrebne specifikacije;
• pozna EIB standard in pozna vodilo;
• pozna značilnosti EIB sistema in medsebojno povezovanje in razume, kaj pomeni decentralizirano modularno grajen sistem;
• pozna osnove LON sistema in njegove značilnosti;
• na osnovi razlik med LON in EIB se zna odločiti za ustrezen izbor, glede na vrsto in namen instalacije;
• praktično pozna naprave priključene na vodilu s poudarkom na razsvetljavi, krmiljenju žaluzij, ogrevanju in racionalni rabi energije;
• zna uporabiti pravila za načrtovanje in instaliranje vodnikov v praksi s poudarkom na komunikacijskem vodniku;
• je usposobljen izvesti praktično aplikacijo za nek sistem vključujoč parametriranje preko ETS;
• zna izvesti postopke pri preverjanju instalacij EIB po zaključeni izvedb.
5. OBVEZNOSTI ŠTUDENTOV IN POSEBNOSTI V IZVEDBI
V prvem letniku opravi študent 400 ur praktičnega izobraževanja v podjetju, ki je ovrednoteno s 13 KT in porazdeljeno na naslednje module:
• Praktično izobraževanje iz poslovnih komunikacij (3 KT),
• praktično izobraževanja iz osnov elektronike (6 KT),
• praktično izobraževanje iz projektiranja in varstva (4 KT).
V drugem letniku opravi študent 400 ur praktičnega izobraževanja v podjetju, ki je ovrednoteno s 14 KT in porazdeljeno na naslednje module:
• Praktično izobraževanje iz osnov ekonomije (2 KT),
• praktično izobraževanje iz obvladovanja procesov (5 KT),
• praktično izobraževanje v avtomatiki (7 KT) ali Praktično izobraževanje v industrijski elektroniki (7 KT) ali Praktično izobraževanje v energetskih napravah (7 KT).
Za izvedbo praktičnega izobraževanja je potrebno omogočiti praktično izobraževanje v podjetju, kjer lahko v okviru njihovih dejavnosti izpolni nekaj formativnih ciljev za vsak modul. v prvem delu praktičnega izobraževanja naj bi študent zasledoval v glavnem te cilje, v drugem letniku pa bi se bolj osredotočil na pripravo oz. izdelavo diplomske naloge.
Študent opravi v okviru praktičnega izobraževanja poročilo o opravljenem praktičnem izobraževanju, v katerem morajo biti vidne pridobljene kompetence za posamezni modul. Študent opravi zagovor poročila o opravljenem praktičnem izobraževanju pri mentorju v podjetju in organizatorju praktičnega izobraževanja s sodelovanjem mentorjev na šoli za posamezni modul. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|