| 
			 
				|  | Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15
 Prispevkov: 884
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 02 Sep 2010 08:18    Naslov sporočila: NAPOTKI ZA IZDELAVO RAZISKOVALNE NALOGE |   |   
				| 
 |  
				| NAPOTKI ZA
 IZDELAVO
 RAZISKOVALNE
 NALOGE¹
 1.
 Raziskovalna
 naloga
 in
 priprava
 naloge
 Napisati
 raziskovalno
 nalogo
 pomeni
 naučiti
 se
 misliti,
 zbrati
 lastne
 misli
 in
 določene
 podatke,
 kar
 pomeni
 naučiti
 se
 metodičnega
 dela.
 Zato
 je
 tudi
 sama
 tema
 raziskovalne
 naloge
 manj
 pomembna
 kot
 izkušnja,
 ki
 si
 jo
 z
 izdelavo
 raziskovalne
 naloge
 pridobimo.
 Za
 raziskovalno
 delo
 je
 značilno,
 da
 obravnava
 prepoznaven
 in
 točno
 določen
 problem.
 V
 raziskovalni
 nalogi
 obravnavamo
 "stvari",
 ki
 še
 niso
 bile
 raziskane,
 če
 pa
 so
 že
 bile
 jih
 obravnavamo
 z
 drugega
 stališča.
 Raziskovalno
 delo
 mora
 biti
 uporabno
 tudi
 za
 druge,
 pripomore
 pa
 naj
 k
 razjasnitvi
 ali
 razrešitvi
 že
 prej
 znanega
 problema.
 V
 raziskovalni
 nalogi
 morajo
 biti
 podatki,
 ki
 jih
 lahko
 tudi
 preverimo,
 oz.
 hipoteze,
 ki
 jih
 lahko
 potrdimo
 ali
 zavrnemo.
 Odločitev
 za
 raziskovalno
 nalogo
 pomeni,
 da
 bomo:
 -‐
 raziskali
 jasno
 določen
 problem
 -‐
 poiskali
 in
 zbrali
 potrebno
 literaturo
 -‐
 to
 literaturo
 razvrstili
 in
 problem
 s
 pomočjo
 le-‐te
 preverili
 -‐
 nalogo
 zapisali
 tako,
 da
 bo
 vsakomur,
 ki
 jo
 bo
 prebral
 jasno,
 kaj
 smo
 hoteli
 povedati,
 da
 bo
 to
 s
 pomočjo
 dane
 literature
 lahko
 tudi
 preveril
 ali
 uporabil
 za
 nadaljnje
 raziskave.
 1.
 1.
 Izbor
 teme
 Izbor
 problema
 oziroma
 vsebine
 raziskovalne
 naloge
 je
 ključnega
 pomena,
 kajti
 slabo
 izbran
 problem
 ne
 pripelje
 do
 končnega
 cilja-‐uspešne
 raziskovalne
 naloge,
 prav
 tako
 pa
 lahko
 raziskovalno
 delo
 zamre
 že
 med
 samim
 postopkom.
 Pri
 izbiri
 teme
 se
 držimo
 določenih
 pravil:
 -‐
 pri
 izboru
 teme
 upoštevamo
 želje
 in
 znanje
 učencev
 -‐
 tema
 naj
 ne
 bo
 preobširna,
 problem
 naj
 bo
 točno
 opredeljen
 (npr.
 tema
 geologija
 je
 vsekakor
 preobširna,
 petrologija
 kot
 ena
 izmed
 vej
 geologije
 je
 že
 bliže
 našemu
 problemu.
 Z
 naslovom
 Sedimentne
 kamnine
 v
 Sloveniji
 bi
 verjetno
 zapisali
 dokaj
 površno
 delo,
 dobro
 raziskovalno
 nalogo
 pa
 bi
 napisali,
 če
 bi
 opredelili
 problem
 kot
 Apnenec
 in
 dolomit
 na
 Šmarni
 gori.
 -‐
 tema
 naj
 bo
 takšna,
 da
 bo
 mladi
 raziskovalec
 lahko
 imel
 dostop
 do
 vse
 potrebne
 literature
 za
 izdelavo
 naloge
 -‐
 tema
 naj
 bo
 smiselna,
 aktualna
 ter
 prilagojena
 znanju
 in
 sposobnostim
 učencev
 -‐
 izbor
 teme
 naj
 bo
 omejen
 na
 domači
 kraj
 oz.
 bližnjo
 okolico,
 saj
 raziskovanje
 problemov
 v
 oddaljenih
 krajih
 in
 drugih
 državah
 ni
 smiselno
 in
 izvedljivo.
 Učenec
 naj
 poskuša
 samostojno
 opredeliti
 problem,
 reševanje
 le-‐tega
 pa
 temelji
 na
 dobrem
 osnovnem
 znanju
 posameznega
 področja.
 Večinoma
 te
 zahteve
 učenec
 sam
 ne
 more
 izpolniti,
 zato
 potrebuje
 pomoč
 šolskega
 ali
 zunanjega
 mentorja,
 strokovnjaka
 za
 posamezno
 področje.
 Problem
 lahko
 učenci
 opredelijo
 kot
 vprašanje
 ali
 trditev,
 kar
 jih
 spodbuja
 k
 opredelitvi
 bistva
 problema
 in
 njegovi
 analizi.
 Analizo
 problema
 opravijo
 učenci
 in
 mentorji
 skupaj,
 temu
 pa
 sledi
 razdelitev
 posameznih
 nalog
 med
 mlade
 raziskovalce,
 ki
 delajo
 določeno
 raziskovalno
 nalogo.
 1.
 2.
 Vrste
 raziskav
 Raziskave
 ločimo
 glede
 na
 temo,
 ki
 smo
 jo
 izbrali
 a.
 teoretične,
 kjer
 obravnavamo
 abstrakten
 problem,
 s
 katerim
 se
 je
 verjetno
 ukvarjal
 že
 kdo
 pred
 nami.
 b.
 eksperimentalne,
 kjer
 z
 znanstvenim
 postopkom
 raziskujemo
 nek
 problem
 ali
 dokazujemo
 določene
 hipoteze.
 in
 način
 dela
 a.
 laboratorijske,
 izvajamo
 jih
 v
 laboratorijih,
 bodisi
 na
 šolah
 ali
 drugih
 raziskovalnih
 ustanovah.
 Omejene
 so
 na
 naravoslovna
 področja.
 Pred
 pričetkom
 dela
 v
 laboratoriju
 moramo
 zagotoviti
 vso
 potrebno
 opremo
 za
 izvedbo
 eksperimentalnega
 dela
 raziskovalne
 naloge,
 učenci
 pa
 se
 z
 njo
 najprej
 seznanijo.
 b.
 terenske,
 izvajajo
 se
 na
 terenu.
 Vključujejo
 tako
 naravoslovne
 kot
 družboslovne
 teme.
 Med
 terenske
 raziskave
 sodijo
 vzorčenje
 ter
 zbiranje
 virov
 in
 literature.
 Terensko
 delo
 mora
 biti
 načrtovano,
 pred
 odhodom
 na
 teren
 naj
 bo
 pripravljena
 vsa
 potrebna
 oprema
 za
 izvedbo
 vzorčenja.
 Učence
 opozorimo
 na
 pravilno
 shranjevanje
 vzorcev,
 vsak
 vzorec
 mora
 biti
 označen
 in
 popisan
 ter
 vnesen
 na
 karto.
 Obvezen
 je
 terenski
 dnevnik.
 Pri
 iskanju
 virov
 mladi
 raziskovalci
 zbirajo
 podatke
 in
 vire
 po
 knjižnicah,
 muzejih
 in
 arhivih.
 Kako
 začeti?
 Najprej
 naredimo
 delovni
 načrt.
 Na
 ta
 način
 bomo
 jasno
 vedeli,
 kaj
 želimo
 raziskovati
 in
 kako
 bomo
 to
 počeli.
 Ko
 imamo
 delovni
 načrt,
 lahko
 z
 njim
 seznanimo
 mentorja
 in
 ga
 skupaj
 dopolnimo
 ali,
 če
 je
 to
 potrebno,
 spremenimo.
 V
 delovnem
 načrtu
 morajo
 biti
 podani
 delovni
 naslov
 naloge,
 kazalo
 in
 uvod.
 Lotimo
 se
 naslova
 (delovni
 naslov)
 raziskovalne
 naloge,
 nato
 pisanja
 okvirnega
 kazala
 in
 uvoda.
 Čeprav
 delamo
 vse
 to
 ponavadi
 ob
 koncu,
 ko
 je
 raziskovalna
 naloga
 že
 končana,
 je
 način,
 da
 začnemo
 pri
 koncu,
 zelo
 uporaben.
 Kot
 delovna
 hipoteza
 nam
 lahko
 služi
 že
 napisano
 kazalo,
 saj
 smo
 z
 zapisom
 le-‐tega
 naš
 problem
 omejili.
 Seveda
 to
 ne
 pomeni,
 da
 je
 naše
 kazalo
 že
 dokončno,
 z
 zapisom
 raziskovalne
 naloge
 se
 bo
 njegova
 vsebina
 deloma
 spremenila.
 Delovni
 naslov
 pa
 se
 pogosto
 pojavi
 v
 raziskovalni
 nalogi
 kot
 podnaslov.
 Primer
 kazala
 v
 delovnem
 načrtu:
 1.
 opredelitev
 problema
 2.
 dosedanje
 raziskave
 3.
 lastna
 hipoteza
 4.
 material,
 ki
 ga
 potrebujemo
 5.
 analiza
 le-‐tega
 6.
 potrditev
 hipoteze
 7.
 načrt
 dela,
 ki
 ga
 je
 treba
 še
 opraviti
 Z
 uvodom
 v
 delovnem
 načrtu
 pojasnimo
 kazalo,
 hkrati
 pa
 ugotovimo,
 katere
 korake
 moramo
 še
 opraviti
 in
 kje
 so
 pomanjkljivosti.
 Ko
 smo
 sposobni
 napisati
 ta
 uvod,
 nam
 je
 tudi
 jasno,
 kaj
 in
 kako
 želimo
 raziskovati
 in
 kako
 naj
 začnemo
 z
 raziskovalnim
 delom.
 1.
 3.
 Zbiranje
 literature
 Po
 izboru
 teme
 in
 opredelitvi
 problema
 sledi
 zbiranje
 literature,
 potrebne
 za
 razlago
 in
 rešitev
 problema.
 Najosnovnejša
 literatura
 so
 učbeniki,
 enciklopedije,
 leksikoni
 in
 slovarji.
 Po
 splošnem
 pregledu
 te
 literature
 sledi
 še
 zbiranje
 dosedanjih
 raziskav
 v
 strokovni
 literaturi
 in
 periodičnih
 publikacijah
 (revije,
 časopisi).
 Iskanje
 literature
 se
 prične
 v
 šolski
 knjižnici
 in
 nadaljuje
 v
 mestnih
 ali
 univerzitetnih
 knjižnicah
 ter
 knjižnicah
 inštitutov.
 Zbiranje
 in
 iskanje
 literature
 je
 sedaj
 močno
 poenostavljeno
 preko
 računalniškega
 sistema
 Cobbis-‐Opac,
 saj
 lahko
 v
 matični
 knjižnici
 najdemo
 in
 tudi
 naročimo
 ali
 si
 izposodimo
 vso
 potrebno
 literaturo.
 Učenci
 naj
 izberejo
 le
 najnovejšo
 literaturo,
 če
 pa
 podatkov,
 ki
 jih
 potrebujejo,
 v
 njej
 ni,
 lahko
 sežejo
 tudi
 po
 starejši.
 Ko
 najdemo
 želeno
 literaturo,
 v
 njej
 s
 pomočjo
 kazala
 ali
 indeksov
 pojmov
 najdemo
 potrebne
 podatke.
 Tudi
 v
 seznamu
 literature
 na
 koncu
 knjige
 ali
 članka
 lahko
 dobimo
 pomembne
 informacije
 novih
 virov
 podatkov.
 Večina
 strokovnih
 člankov
 je
 pisana
 v
 tuji
 literaturi,
 zato
 je
 pomembno
 tudi
 znanje
 tujih
 jezikov.
 Branje
 strokovne
 literature
 mora
 biti
 natančno,
 da
 ne
 prezremo
 pomembnih
 podatkov.
 1.
 4.
 Pisanje
 zapiskov
 in
 beležk
 Pri
 zbiranju
 podatkov
 iz
 literature
 je
 pomembno
 pisanje
 beležk,
 kjer
 si
 izpišemo
 zanimive
 podatke,
 pri
 čemer
 ne
 smemo
 pozabiti
 na
 navedbo
 vira,
 da
 bomo
 kasneje
 to
 knjigo
 ali
 članek
 še
 našli.
 Podatke
 iz
 literature
 prepisujemo
 natančno,
 če
 je
 potrebno,
 pa
 delamo
 tudi
 zapiske
 iz
 določenih
 poglavij,
 v
 katerih
 strnemo
 spoznanja
 v
 določeno
 celoto.
 2.
 Izgled
 in
 vsebina
 raziskovalne
 naloge
 2.
 1.
 Prva
 stran
 Na
 prvi
 strani
 navedemo
 v
 točno
 določenem
 vrstnem
 redu
 naslov
 naloge,
 avtorja
 (-‐e),
 mentorja
 (-‐e),
 leto
 izdelave
 in
 ustanovo
 pod,
 okriljem
 katere
 smo
 raziskovalno
 nalogo
 naredili.
 2.
 2.
 Kazalo
 Besedilo
 naloge
 razdelimo
 na
 poglavja
 in
 podpoglavja
 ter
 ustrezne
 odstavke.
 Takšno
 razdelitev
 prikažemo
 najustrezneje
 z
 decimalno
 klasifikacijo.
 Primer
 iz
 vsebine
 kazala
 raziskovalne
 naloge
 1. Povzetek
 2. Zahvala
 3. Uvod-‐opredelitev
 naloge
 4. Teoretični
 del
 5. Eksperimentalni
 in/ali
 empirični
 del
 6. Razprava
 in
 zaključek
 7. Seznam
 uporabljene
 literature
 8. Priloge
 2.
 3.
 Povzetek
 V
 besedilu,
 ki
 je
 omejeno
 na
 največ
 pol
 strani
 formata
 A4,
 podamo
 kratek
 pregled
 ali
 izvleček
 dela
 v
 slovenskem
 in
 angleškem
 jeziku.
 2.
 4.
 Uvod
 V
 njem
 opredelimo
 namen
 naloge
 in
 opišemo
 postopke
 dela.
 Natančno
 podamo
 tudi
 teoretske
 osnove
 problema
 in
 jasno
 postavimo
 hipoteze.
 2.
 5.
 Teoretični
 del
 naloge
 sledi
 uvodu.V
 kratkem
 pregledu
 opišemo,
 kako
 je
 problem
 obdelan
 v
 literaturi,
 ki
 smo
 jo
 zbrali,
 in
 rezultate
 dosedanjih
 raziskav.
 Posebno
 pomembno
 je
 prikazovanje
 načina,
 kako
 smo
 cilj,
 ki
 smo
 si
 ga
 zastavili
 v
 opredelitvi
 problema,
 želeli
 doseči.
 Pomemben
 je
 prikaz
 uporabljenih
 metod,
 kjer
 natančno
 opišemo
 metode,
 s
 katerimi
 smo
 razrešili
 problem:
 npr.
 po
 literaturi,
 s
 statističnimi
 metodami,
 z
 anketo,
 z
 laboratorijskim
 in/ali
 terenskim
 delom.
 Bralcu
 raziskovalne
 naloge
 mora
 postati
 jasno,
 da
 avtor
 obvlada
 osnovne
 tehnike
 raziskovalnega
 dela,
 pa
 tudi,
 kaj
 je
 rezultat
 lastnega
 dela
 in
 kaj
 je
 povzeto
 od
 drugod.
 Zato
 ne
 pozabimo
 na
 pravilno
 citiranje
 -‐
 kjer
 ob
 koncu
 citata
 navedemo
 avtorja,
 leto
 izdaje
 publikacije
 in
 stran,
 od
 koder
 smo
 prepisali,
 npr.:
 "Zapis,
 ki
 ga
 štejemo
 za
 znanstveno
 ali
 raziskovalno
 delo,
 mora
 biti
 dokumentiran."
 (S.
 Južnič,
 1992,
 str.
 162).
 2.
 6.
 Eksperimentalni
 del
 Na
 kratko
 opišemo
 potek
 dela
 in
 ustrezne
 metode
 dela.
 Pri
 laboratorijskem
 delu
 navedemo
 laboratorij,
 v
 katerem
 smo
 izvajali
 poskuse,
 in
 natančno
 opišemo
 postopke
 ter
 laboratorijsko
 opremo,
 s
 katerimi
 smo
 prišli
 do
 rezultatov.
 V
 kolikor
 se
 laboratorijsko
 delo
 navezuje
 na
 terensko,
 to
 tudi
 ustrezno
 prikažemo.
 Rezultate
 podajamo
 čim
 bolj
 jasno
 in
 pregledno,
 pri
 tem
 si
 pomagamo
 z
 razpredelnicami,
 grafi
 in
 tabelami.
 Naloga
 naj
 ima
 ustrezno
 razmerje
 med
 besedilom
 in
 gradivom
 (grafi,
 razpredelnice,
 statistični
 podatki,
 idr.).
 Gradivo
 moramo
 označiti
 z
 legendo,
 v
 kateri
 naj
 bo
 natančno
 pojasnjeno,
 kaj
 prikazujejo
 posamezni
 podatki,
 pri
 kartah
 ne
 pozabimo
 na
 merilo.
 Za
 boljšo
 preglednost
 grafov
 in
 tabel
 si
 lahko
 pomagamo
 tudi
 z
 osenčenjem
 posameznih
 delov
 ali
 z
 barvnimi
 prikazi.
 Vsaka
 ilustracija
 mora
 biti
 označena
 z
 zaporedno
 številko,
 tudi
 v
 besedilu.
 Pomembno
 je,
 da
 znamo
 ločiti,
 kaj
 je
 pomembno
 in
 kaj
 ne.
 Raziskovalec
 mora
 biti
 sposoben
 oceniti
 vrednost
 vsakega
 podatka
 in
 rezultata
 ter
 temu
 primerno
 prilagoditi
 zapis.
 Izogibati
 se
 mora
 ponavljanju,
 podrobno
 naj
 opisuje
 le
 lastne
 ugotovitve,
 biti
 mora
 ustvarjalen
 in
 izviren.
 Pri
 pojasnjevanju
 rezultatov
 se
 mora
 opirati
 tudi
 na
 dejstva
 iz
 literature.
 2.
 6.
 Razprava
 in
 zaključek
 To
 poglavje
 zajema
 analizo
 predstavljenih
 rezultatov,
 eksperimentalnega
 dela,
 določenih
 hipotez
 in
 njihovo
 povezavo
 z
 ugotovljenimi
 dejstvi
 oz.
 rezultati.
 V
 njem
 je
 povzetek
 glavnih
 rezultatov,
 ki
 so
 bili
 doseženi.
 Zapisani
 so
 sklepi
 s
 kratko
 predstavitvijo
 bistva
 raziskovalnega
 dela.
 Najboljši
 je
 strnjen
 prikaz
 po
 točkah.
 Vse
 ugotovitve
 morajo
 biti
 kritično
 preverjene
 glede
 na
 literaturo
 in
 rezultate.
 V
 zaključku
 naj
 bo
 tudi
 omenjeno,
 katera
 poglavja
 so
 ostala
 še
 odprta.
 2.
 7.
 Navajanje
 literature
 Na
 koncu
 raziskovalne
 naloge
 navedemo
 literaturo,
 ki
 smo
 jo
 uporabili
 pri
 pripravi
 na
 raziskovalno
 delo
 in
 med
 njim.
 Navedemo
 samo
 tista
 dela,
 ki
 jih
 je
 avtor
 direktno
 uporabil
 pri
 svojem
 delu,
 ne
 pa
 tudi
 tistih,
 ki
 jih
 je
 samo
 pregledal.
 Uporabljeno
 literaturo
 lahko
 razvrstimo
 na
 več
 načinov,
 najpogosteje
 pa
 uporabljamo
 abecedno
 razvrstitev
 po
 avtorjih
 in
 kronološko
 razvrstitev.
 Če
 ima
 avtor
 več
 del,
 se
 zvrste
 dela
 po
 starosti,
 najprej
 najstarejša.
 Če
 je
 objavil
 avtor
 nekaj
 del
 sam,
 druga
 pa
 kot
 soavtor,
 se
 navajajo
 najprej
 tista,
 ki
 jih
 je
 objavil
 sam,
 zatem
 pa
 po
 abecedi
 dela
 v
 soavtorstvu.
 Če
 pa
 je
 avtorjev
 več
 kot
 trije,
 se
 napiše
 v
 literaturi
 samo
 prvega
 in
 doda
 in
 drugi.
 Več
 o
 navajanju
 literature
 je
 podano
 v
 prilogi
 Navajanje
 literature
 pri
 raziskovalni
 nalogi.
 Literaturo
 navajamo
 zaradi
 dveh
 razlogov:
 -‐
 s
 tem
 povemo,
 da
 nismo
 vsega
 odkrili
 sami,
 ampak
 da
 se
 je
 s
 podobno
 problematiko
 ukvarjal
 tudi
 že
 kdo
 pred
 nami
 -‐
 seznam
 uporabljene
 literature
 omogoča,
 da
 se
 lahko
 tisti,
 ki
 ga
 problematika
 v
 naši
 nalogi
 zanima,
 poglobi
 v
 literaturo
 in
 preveri
 izvirnost
 ter
 korektnost
 našega
 dela.
 O
 jeziku
 naloge
 Naloga
 mora
 biti
 jezikovno
 neoporečna.
 Razmerje
 med
 gradivom
 (statistični,
 anketni
 in
 drugi
 podatki)
 ter
 prilogami
 naj
 bo
 ustrezno.
 3.
 Predstavitev
 in
 zagovor
 raziskovalne
 naloge
 -‐
 šolska
 selekcija
 Zagovori
 raziskovalnih
 nalog
 dijakov
 so
 javni,
 nanje
 so
 povabljeni
 mentorji
 in
 starši,
 vabila
 pa
 so
 poslana
 tudi
 na
 vse
 šole.
 Potekajo
 popoldan,
 ponavadi
 dva
 tedna
 pred
 zagovorom
 na
 regijskem
 srečanju.
 Ocena
 raziskovalne
 naloge
 sestoji
 iz
 dveh
 delov,
 ocene
 naloge
 in
 ocene
 zagovora.
 Naloga
 se
 ocenjuje
 na
 za
 to
 posebej
 pripravljenih
 obrazcih,
 kjer
 se
 ob
 številčni
 oceni
 navede
 tudi
 komentar.
 Nalogo
 morajo
 dijaki
 oddati
 en
 mesec
 pred
 zagovori
 na
 regijskem
 srečanju.
 Nalogo
 praviloma
 ocenjujejo
 učitelji
 s
 področja.
 Na
 zagovoru
 sta
 dva
 člana
 komisije
 učitelja
 s
 področja,
 s
 katerega
 je
 bila
 naloga
 napisana,
 tretji
 član
 je
 razrednik.
 Zagovori
 trajajo
 dvajset
 minut,
 deset
 minut
 je
 na
 voljo
 za
 predstavitev
 naloge
 in
 deset
 minut
 za
 razpravo.
 V
 razpravo
 je
 vključeno
 tudi
 občinstvo.
 Sočasno
 z
 zagovori
 poteka
 tudi
 posterska
 predstavitev
 raziskovalnih
 nalog.
 Od
 leta
 1994
 je
 to
 predvsem
 vizualna
 predstavitev
 tem
 raziskovalnih
 nalog,
 leta
 pred
 tem
 pa
 so
 prevladovali
 znanstveni
 posterji.
 Kvaliteten
 zagovor
 raziskovalne
 naloge
 je
 kritično
 predstavljen
 in
 dobro
 ilustriran.
 Najpomembnejše
 je,
 da
 mladi
 raziskovalec
 rezultate
 svojega
 dela
 predstavi
 na
 izčrpen
 način.
 Pri
 zagovoru
 se
 držimo
 predpisanega
 časa,
 ki
 mu
 je
 namenjen.
 Predstavimo
 ga
 v
 treh
 glavnih
 točkah:
 -‐
 s
 kratkim
 uvodom,
 kjer
 opredelimo
 problem
 in
 podamo
 hipoteze
 -‐
 opišemo
 bistvo
 eksperimentalnega
 dela
 in
 najpomembnejše
 metode
 dela
 -‐
 predstavimo
 sklepe
 z
 bistvom
 raziskovalnega
 dela.
 4.
 Priprava
 povzetka
 in
 predstavitve
 4.
 1.
 Povzetek
 Povzetek
 napišemo
 tudi
 posebej
 za
 zbornik,
 v
 njem
 podamo,
 omejeno
 največ
 na
 pol
 strani,
 najpomembnejše
 ugotovitve
 oz.
 kratek
 pregled
 dela.
 Povzetek
 mora
 vsebovati:
 -‐
 naslov
 naloge
 -‐
 sledijo
 ime
 in
 priimek
 avtorja
 (-‐ev)
 -‐
 napišemo
 popolno
 ime
 šole,
 s
 katere
 je
 avtor
 (-‐ji)
 -‐
 temu
 sledi
 polno
 ime
 mentorja
 ali
 mentorjev
 s
 popolnimi
 nazivi
 in
 ime
 organizacije,
 kjer
 je
 zaposlen
 • sledi
 besedilo
 povzetka.
 4.
 2
 PREDSTAVITEV
 Power
 Point
 ,
 kjer
 so
 prikazani
 rezultati,
 ki
 smo
 jih
 dobili
 s
 svojim
 raziskovalnim
 delom,
 s
 pomočjo
 besedila,
 tabel,
 diagramov,
 shem,
 risb
 in
 fotografij.
 V
 besedilu
 je
 podan
 uvod,
 prikaz
 raziskave,
 rezultatov
 in
 ugotovitev
 in
 zaključek
 s
 predlogom
 nadaljnje
 raziskave.
 -‐
 naslov
 raziskovalne
 naloge
 -‐
 ime
 in
 priimek
 avtorja
 (-‐ev)
 -‐
 ime
 in
 priimek
 mentorja
 (-‐ev)
 -‐
 leto
 izdelave
 -‐
 ime
 ustanove
 (šole)
 5.
 Viri
 in
 uporabljena
 literatura
 1. Sebranek,
 P.,
 Meyer,
 V.
 and
 Kemper,
 D.1996:
 Writer
 INC.
 D.C.
 Heath
 and
 Company,
 USA.
 2. Pechenik,
 J.A.,
 Lamb,
 B.C.
 1994:
 How
 to
 Write
 about
 Biology.
 Harper
 Collins
 Publishers,
 London.
 3. Eco,
 U.
 1991:
 Wie
 man
 eine
 wissenschaftliche
 Abschlussarbeit
 schreibt.
 C.
 F.
 Müller,
 Heidelberg.
 4. Južnič,
 S.
 1992:
 Diplomska
 naloga-‐napotki
 za
 izdelavo.
 Amalietti,
 Ljubljana.
 5. Kratochvil,
 H.
 1989:
 Leitfaden
 fü
 r
 selbststä
 ndige
 wissenschaftliche
 Arbeiten
 für
 Biowissenschaften.
 WUV
 Universitä
 tsferlag,
 Wien.
 6. Kobal,
 E.
 1989:
 Raziskovanje
 je
 odkrivanje
 novega
 znanja.
 Državna
 založba
 Slovenije,
 Ljubljana.
 ¹Vir:
 Plukanec,Marjana:
 Navodila
 za
 izdelavo
 raziskovalne
 naloge.
 http://www2.arnes.si/~ljzotks2/gzm/dokumenti/napotki.html
 (uporabljeno
 2008-‐10-‐19).
 NAVODILA ZA PRIPRAVO ZAGOVORA
 Kvaliteten zagovor raziskovalne naloge je kritično predstavljen in dobro ilustriran.
 Najpomembnejše je, da rezultate raziskovalci predstavite na izčrpen način. Pri zagovoru
 se držite predpisanega časa 10 - 15min.
 Power Point predstavitev mora imeti naslednje elemente:
 • naslov raziskovalne naloge
 • ime in priimek avtorja (-ev)
 • ime in priimek mentorja (-ev)
 • leto izdelave
 • ime ustanove (šole)
 Nalogo predstavite v 3 glavnih točkah:
 • s kratkim uvodom, kjer opredelite problem, predstavite metode dela ter
 podate hipoteze,
 • osrednji del, kjer so prikazani rezultati, ki ste jih dobili s svojim
 raziskovalnim delom, s pomočjo besedila, tabel, diagramov, shem,
 risb,fotografij...,
 • zaključek, kjer predstavite bistvo raziskovalnega dela in podate predlog za
 nadaljnje raziskave.
 Vir:
 http://moc.celje.si/uprava/cgi/MOC.cgi?page=doc&doc=uprava_druzbene_izob_mrd
 CITIRANJE1
 1 Vir: http://www2.arnes.si/~osmsic13s/2003/knjiznica/citiranje.htm
 1. PRAVILA
 CITIRANJA
 1.1
 Citiranje
 virov
 med
 besedilom
 Citiranje
 pomeni
 dobesedno
 navajanje
 besed
 ali
 stavkov
 iz
 pisnega
 dokumenta.
 Besedne
 navedbe
 označimo
 z
 narekovaji.
 Za
 narekovaji
 navedemo
 bibliografske
 podatke
 v
 okroglem
 oklepaju
 (priimek
 avtorja,
 letnico
 izdaje,
 stran).
 PRIMERI:
 1.
 EN
 AVTOR
 »S
 citati
 je
 treba
 biti
 previden.
 Kajti
 hitro
 se
 namreč
 zgodi,
 da
 med
 številnimi
 citati
 izgine
 lastno
 besedilo.«
 (Hladnik,
 1994,
 str.
 119)
 2.
 DVA
 AVTORJA
 ALI
 VEČ
 AVTORJEV
 V
 oklepaju
 navedemo,
 ločeno
 z
 veznikom
 »in«,
 priimek
 obeh
 oz.
 treh,
 štirih
 ali
 petih
 avtorjev.
 (Divjak
 in
 Golob,
 2002,
 110);
 (Divjak,
 Golob
 in
 Novak,
 2003,
 114).
 3.
 DELA
 BREZ
 AVTORJA
 Če
 ni
 znan
 avtor
 članka,
 navedemo
 v
 oklepaju
 med
 narekovaji
 naslov
 oz.
 skrajšan
 naslov
 članka
 in,
 ločeno
 z
 vejico,
 leto
 izida
 (»Stres
 pri
 šolarjih«,
 2002).
 1.2
 Pravila
 povzemanja
 med
 besedilom
 POVZETI:
 na
 kratko
 navesti,
 podati
 glavne,
 bistvene
 misli
 sporočila.
 PRIMER:
 Doživljajska
 predstavitev
 živali
 je
 specialna
 metoda
 procesa
 izkušenjskega
 učenja
 (Torkar,
 Verčkovnik
 in
 Divjak,
 2002).
 2.
 NAVAJANJE
 VIROV
 OZ.
 PISANJE
 BIBLIOGRAFIJE
 Bibliografija
 je
 seznam
 vseh
 virov,
 ki
 smo
 jih
 pri
 pisanju
 naloge
 uporabili
 in
 jih
 navedemo
 na
 koncu
 naloge.
 2.1
 Monografije
 2.1.1
 Monografije
 –
 EN
 AVTOR
 Zapišemo
 priimek,
 začetnico
 imena.
 Naslov.
 Kraj
 izida:
 Založnik.
 Leto
 izida.
 (Zbirka).
 PRIMER:
 KOBAL,
 D.
 Temeljni
 vidiki
 samopodobe.
 Ljubljana:
 Pedagoški
 inštitut,
 2000.
 2.1.2
 Monografije
 –
 DVA
 ALI
 TRIJE
 AVTORJI
 SKINNER,
 R.,
 CLEESE,
 J.
 Družine
 in
 kako
 v
 njih
 preživeti.
 Ljubljana:
 Tangram,
 1994.
 2.1.3
 Monografije
 –
 VEČ
 KOT
 TRIJE
 AVTORJI
 Pri
 več
 kot
 treh
 avtorjih
 navajamo
 delo
 kot
 anonimno.
 Naslov
 dela.
 Izdaja.
 Kraj
 izida:
 Založba,
 leto
 izida.
 PRIMER:
 Leksikon
 Cankarjeve
 založbe.
 3.
 izd.
 Ljubljana:
 Cankarjeva
 založba,
 1994.
 2.2
 Članki
 iz
 serijske
 publikacije
 2.2.1
 Članki
 v
 revijah
 Avtor
 oz.
 avtorji.
 Naslov
 članka.
 Naslov
 revije.
 Letnik
 (leto)
 številka,
 strani
 članka.
 Primer:
 MOSBRUHER,
 M.
 Mladinsko
 raziskovalno
 delo
 v
 šoli.
 Didakta,
 7
 (1997)
 36/37,
 str.
 3–6.
 2.3
 Del
 (sestavek)
 publikacije
 Primarni
 avtor(ji),
 naslov,
 sestavek:
 avtor,
 naslov,
 kraj
 izdaje,
 založba,
 leto,
 zbirka.
 Strani.
 Primer:
 BON,
 M.,
 LAH
 SKERGET,
 P.
 Navodila
 za
 izdelavo
 pisnih
 nalog
 po
 mednarodnih
 standardih
 ISO.
 V:
 Vodnik
 za
 šolskega
 knjižničarja
 v
 osnovni
 in
 srednji
 šoli
 ter
 v
 domovih
 za
 učence.
 Ljubljana:
 Zavod
 Republike
 Slovenije
 za
 šolstvo,
 1999.
 (Modeli
 poučevanja
 in
 učenja.
 Knjižnična
 dejavnost).
 Str.
 133–150.
 2.4
 ZAKON,
 URADNI
 DOKUMENTI
 Elementi:
 naslov
 zakona,
 naslov
 UL,
 leto,
 letnik,
 številka,
 strani
 Primer:
 Zakon
 o
 organizaciji
 in
 financiranju
 vzgoje
 in
 izobraževanja.
 1996.
 Uradni
 list
 Republike
 Slovenije,
 53
 (29.
 II.
 1996)
 12.
 Str.
 [841]–862.
 2.5
 CD-‐ROM:
 Elementi:
 avtor,
 naslov,
 vrsta
 medija,
 izdaja,
 kraj,
 izdajatelj.NAPOTKI
 ZA
 IZDELAVO
 RAZISKOVALNE
 NALOGE
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |