| 
			 
				|  | Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15
 Prispevkov: 884
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 28 Jul 2010 10:27    Naslov sporočila: Izdelava diplome, diplomske, magistrske diplomske naloge |   |   
				| 
 |  
				| VIŠJA STROKOVNA ŠOLA NAVODILA
 ZA IZDELAVO
 SEMINARSKIH NALOG
 NA VIŠJI STROKOVNI ŠOLI
 ŠOLSKEGA CENTRA ŠENTJUR
 ŠENTJUR, NOVEMBER 2006
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 I
 KAZALO VSEBIN
 1 UVOD ................................................................................................................... 1
 2 NAPOTKI PRI PRIPRAVI SEMINARSKE NALOGE............................................ 2
 2.1 Splošno.......................................................................................................................................................2
 2.2 PISANJE SEMINARSKE NALOGE.......................................................................................................2
 2.3 OBSEG IN SESTAVNI DELI SEMINARSKE NALOGE.....................................................................3
 2.4 SESTAVNI DELI SEMINARSKE NALOGE.........................................................................................3
 2.5 OBLIKOVANJE SEMINARSKE NALOGE.........................................................................................3
 2.5.1 Robovi besedila................................................................................................................................ 3
 2.5.2 Razmiki med vrsticami .................................................................................................................... 4
 2.5.3 Pisava................................................................................................................................................4
 2.5.4 Številčenje strani .............................................................................................................................. 4
 2.5.5 Oblikovanje preglednic in slik......................................................................................................... 4
 2.5.6 Enačbe in formule ............................................................................................................................ 5
 2.5.7 Pisanje besedila v glavi (sprotni naslov).........................................................................................6
 2.5.8 Opombe pod črto............................................................................................................................. 6
 2.5.9 Kazalo vsebine ................................................................................................................................. 7
 2.5.10 Kazala preglednic, slik, prilog......................................................................................................... 7
 2.5.11 Okrajšave in simboli ........................................................................................................................ 7
 2.5.12 Besedilo seminarske naloge ............................................................................................................. 7
 2.6 Nekaj načinov citiranja .............................................................................................................................8
 3 ZAKLJUČEK ...................................................................................................... 10
 4 VIRI IN LITERATURA ........................................................................................ 11
 5 PRILOGE............................................................................................................ 14
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 II
 KAZALO PRIMEROV
 Primer1: Primer preglednice……...............................................................................................5
 Primer 2: Primer slike………………………………………………………………………….6
 Primer 3: Primer grafa…………………………………… ……………………………………6
 Primer 4: Besedilo in način pisanja v glavi……………… ……………………………………7
 KAZALO PREGLEDNIC
 Preglednica 1: Navajanje virov in literature…….....................………………………………12
 KAZALO PRILOG
 Priloga A: Primer naslovne strani seminarske naloge…...………………….…………… ……1
 Priloga B: Primer kazala vsebine………………………………………………………………2
 Priloga C: Primer kazala preglednic.…………………………………………………………..3
 Priloga D: Primer kazala okrajšav……………………………………………………………...4
 Priloga E: Primer uvoda seminarske naloge………………………..………………………….5
 Priloga F: Primer jedra seminarske naloge ................. .………………………………………..6
 Priloga G: Primer zaključka seminarske naloge..……………………………………………...7
 Priloga H: Primer seznama virov in literature seminarske naloge………………::…... ……...9
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 1
 1 UVOD
 Spoštovani študent, spoštovana študentka!
 Pred vami so navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra
 Šentjur.
 Seminarske naloge so del študijskega procesa, pri nekaterih predmetih tudi pogoj za
 opravljanje izpita.
 Navodila so splošna priporočila, namenjena študentom Višje strokovne šole Šolskega centra
 Šentjur kot pomočpri pisanju seminarskih nalog in zagovorom obravnavanih tem.
 S pisanjem seminarskih nalog boste pridobili veliko koristnih izkušenj, ki vam bodo v pomoč
 tudi pri pisanju diplomske naloge, ki predstavlja sklepni del vašega študija; prav zato se je
 sleherne seminarske naloge smiselno lotiti resno, strokovno, naloga pa naj bo vsebinsko in
 oblikovno dovršen izdelek na ravni višješolskega študijskega programa. Seminarske naloge
 samostojno obravnavajo izbrano temo iz strokovnega oziroma višješolskega predmetnega
 področja. Prav gotovo bodo navodila koristen pripomoček tako študentom kot predavateljem
 – mentorjem.
 Pri pisanju seminarskih nalog vam želim veliko novega znanja, spoznanj in idej ter uspeha pri
 opravljanju študijskega procesa.
 Ravnatelj Višje strokovne šole
 Šolskega centra Šentjur
 mag. Branko Šket
 Šentjur, november 2006
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 2
 2 NAPOTKI PRI PRIPRAVI SEMINARSKE NALOGE
 2.1 SPLOŠNO
 Seminarska naloga ima lastnosti strokovnega besedila. Navodila za izdelavo seminarskih
 nalog na višješolskem študijskem programu so pripomoček za izdelavo ustrezne seminarske
 naloge, to pomeni vsebinsko, strukturno in oblikovno. »Seminarske naloge so predvsem
 teoretične razprave, ki temeljijo na preučevanju literature, obnavljanju, primerjavi,
 vrednotenju spoznanj določenega strokovnega področja, lahko pa je predstavljena tudi
 preprostejša empirična raziskava.« (Roš, 2005)
 Namen navodil je poenotiti in poenostaviti oblikovanje seminarskih nalog, ki jih študenti
 opravljajo pri posameznih predmetih študijskega procesa.
 V skladu z izobraževalnim programom za pridobitev višje strokovne izobrazbe v višješolskem
 študijskem programu morajo študenti pri nekaterih predmetih izdelati in zagovarjati
 seminarske naloge. O temi posamezne seminarske naloge se študent dogovori s
 predavateljem ali/in inštruktorjem.
 2.2 OPRAVLJANJE SEMINARSKE NALOGE
 V skladu s Pravilnikom o ocenjevanju znanja, javnih listinah in vodenju evidenc v višjih
 strokovnih šolah (Uradni list RS, št. 109/06) in s posameznim višješolskim študijskim
 programom je določeno, da se pri nekaterih predmetnih področjih opravljajo seminarske
 naloge.
 Vrste in vsebine seminarskih nalog so povezane s strokovnimi predmeti in z delovnimi
 področji v organizaciji/podjetju/kmetiji, kjer študenti opravljajo praktično izobraževanje.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 3
 2.3 OBSEG IN SESTAVNI DELI SEMINARSKE NALOGE
 Seminarske naloge so praviloma napisane v slovenskem jeziku; o obseg posamezne
 seminarske naloge se dogovori študent s predavateljem in /ali inštruktorjem. Naloga je
 jezikovno ter oblikovno čisto delo, ki mora biti izdelano v pokončnem formatu A4.
 Na naslovnici je s čitljivimi črkami natisnjena naslednja vsebina: zavod oz. ustanova, naslov
 naloge, tip dokumenta (seminarska naloga), ime in priimek avtorja (študenta), ime in priimek
 predavatelja ali/in inštruktorja predmeta, pri katerem je bila seminarska naloga opravljena;
 pri praktičnem izobraževanju študent navede tudi mentorja v podjetju. Sledi naziv
 predmetnega področja ter kraj, mesec in leto zagovora naloge.
 Primer naslovne strani je priloga navodil.
 2.4 SESTAVNI DELI SEMINARSKE NALOGE
 Seminarska naloga obvezno vsebuje:
 a) naslovno stran – glejte prilogo,
 b) kazalo vsebine, preglednic, grafikonov, slik, prilog in okrajšav,
 c) besedilo seminarske naloge,
 d) uporabljeno literaturo in vire,
 e) priloge.
 2.5 OBLIKOVANJE SEMINARSKE NALOGE
 2.5.1 Robovi besedila
 Zgornji rob (nad besedilom) je 3,5 cm, spodnji (na dnu) 3,0 cm, levi 3,0 cm in desni 2,5 cm.
 Robovi se nanašajo na razdaljo med robovi besedila in robovi lista. Nad zgornjim robom
 besedila je glava, v kateri je naveden avtor, naslov seminarske naloge, tip naloge (v tem
 primeru seminarska naloga), kraj in ustanova ter leto, podčrtana s sklenjeno črto. Zgornji rob
 glave je od roba lista oddaljen približno 1,5 cm.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 4
 2.5.2 Razmiki med vrsticami
 Priporočamo medvrstični razmik 1,5; tako na stran zajamemo od 30 do 32 vrstic besedila.
 Prve vrstice novih odstavkov niso zamaknjene.
 2.5.3 Pisava
 Določena velikost črk je 12, tip pisave pa Times New Roman. Pisava besedila je vedno v
 običajnem slogu (normal), črke so črne barve. Naslove preglednic in slik ter elemente v
 preglednicah oz. slikah pišemo z enako pisavo. Priporočeno je, da je velikost črk besedila v
 glavi 10 oz. izjemoma 8, če je naslov daljši. Latinska znanstvena imena pišemo vedno v
 ležečem slogu. O natančnejšem zapisu latinskih znanstvenih imen se študenti posvetujejo s
 predavateljem ali/in inštruktorjem.
 2.5.4 Številčenje strani
 Priporočamo, da se strani številčijo spodaj, in sicer v sredini. Uvod je prva oštevilčena stran,
 viri in literatura pa zadnja (številčenje z arabskimi številkami). Začetne splošne strani (kazala,
 seznami) se številčijo z rimskimi številkami, strani prilog (za viri in literaturo) so ponovno
 oštevilčene od 1 z arabskimi številkami.
 2.5.5 Oblikovanje preglednic in slik
 V besedilu pišemo naslove preglednic nad preglednicami, naslove slik pa pod slikami. Oboje
 številčimo posebej in zaporedno. Navedemo jih tudi v kazalu. Če je preglednica daljša od ene
 strani, na koncu prve strani preglednice, desno spodaj, napišemo “se nadaljuje”, na naslednjo
 stran pa levo zgoraj “nadaljevanje”. V takšnem primeru na naslednji strani na začetku
 nadaljevanja v preglednico še enkrat vpišemo glavo.
 Primer 1: Primer preglednice
 Preglednica 1: Deležnajpomembnejših drevesnih vrst v lesni zalogi slovenskih gozdov (v %)
 (97) (Perko, 1997)
 Bukev Smreka Jelka Hrasti Plemeniti
 listavci
 Drugi
 listavci
 Bori
 Potencialna vegetacija 58 8 10 8 6 8 2
 Zdajšnje stanje 29 35 11 8 3 7 7
 Če preglednice ali slike povzemamo po drugih virih, podatke za slednje navedemo v oklepaju
 takoj za naslovom preglednice ali slike. V oklepaju napišemo priimek avtorja in leto izdaje,
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 5
 lahko pa dodamo še podatek za stran, kjer se v citiranem viru nahaja preglednica, ki smo jo
 uporabili. Pri slikah, grafih in preglednicah, uporabljamo obojestransko ali sredinsko
 poravnavo. To velja za celotno seminarsko nalogo.
 Primer 2: Primer slike
 Slika 1: Vrtnica
 Primer 3: Primer grafa
 0
 5
 10
 15
 20
 25
 Št. dijakov
 1a 1b 1c
 Razredi
 Število dijakov
 Graf 1: Število dijakov
 2.5.6 Enačbe in formule
 Enačbe in formule zapišemo v samostojno vrsto z zamikom za nekaj mest, skrajno desno pa
 jih označimo s tremi pikami in jih oštevilčimo s številko v oklepaju.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 6
 Primer 4: Enačba oz. formula
 ..
 2 1
 1
 2
 3 2 3 2
 lim  
    
  n n
 n n n n
 n
 Enačba 1: Izračun limite zaporedja
 V besedilu izdelka enačbe ali formule številčimo v skupnem zaporedju, nanje pa se
 sklicujemo s številko v oklepaju. Enačbe in formule zapisujemo v ležečem slogu oz. kurzivi
 (italics). O natančnejšem zapisu se posvetujemo s predavateljem ali/in inštruktorjem.
 2.5.7 Pisanje besedila v glavi (sprotni naslov)
 Besedilo v glavi zapišemo s priimkom avtorja, priimku sledijo vejica in začetnica avtorjevega
 imena s piko, nato pustimo dve prazni mesti. Za tema vpišemo naslov in zaključimo s piko,
 nato nadaljujemo z okrajšanim tipom dokumenta (Dipl. nal., Sem. nal.), sledi pika, presledek,
 kraj, vejica, presledek, ustanova. Pri imenu zavoda oziroma ustanove zapišemo celotno
 hierarhijo, kot je prikazano v primeru. Če je naslov naloge dolg, ga logično okrajšamo, in
 sicer tako, da vedno zajamemo prvo in zadnjo besedo iz naslova ter tiste informativne
 elemente, ki so potrebni za osnovno informacijo o naslovu.
 Sprotni naslov ima lahko dve vrstici, s črkami velikosti 10 pik (izjemno 8 pik, če je naslov
 zelo dolg), pod njim pa je obvezna tanka sklenjena črta, ki mora segati vzdolžcelotne širine
 besedila oz. kot to omogoča urejevalnik besedila. Ponavlja se na vsaki strani pisnega izdelka.
 Izpisovati se začne z uvodnim poglavjem, zaključi pa na zadnji besedila, torej pri poglavju o
 uporabljeni literaturi in virih.
 Primer 4: Besedilo in način pisanja v glavi
 NOVAK, J. Naslov seminarske naloge. Sem. nal. Šentjur, Šolski center Šentjur, Višja
 strokovna šola, Kmetijstvo, leto zagovora.
 2.5.8 Opombe pod črto
 Opombe pod črto pišemo s črkami velikosti 10. Z njimi dodatno pojasnjujemo.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 7
 2.5.9 Kazalo vsebine
 Kazalo vsebine pišemo na novo stran in številčimo z rimsko številko. Na prvi strani kazala
 zgoraj zapišemo "KAZALO VSEBINE". To kazalo lahko obsega večkot eno stran (kot je
 potrebno glede na število poglavij v izdelku). Kazalo vsebine vsebuje naslove vseh poglavij
 oz. podpoglavij v izdelku ter vsa kazala.
 2.5.10 Kazala preglednic, slik, prilog
 Vsa kazala ustrezno naslovimo. Tudi kazala preglednic, slik in prilog številčimo z
 zaporednimi rimskimi številkami.
 2.5.11 Okrajšave in simboli
 V primeru, da v seminarski nalogi uporabljamo okrajšave in simbole, ti sledijo kazalu prilog.
 Na tej strani (ali večstraneh) v seznamu razložimo manj znane simbole in okrajšave. Splošno
 znanih simbolov (npr. za standardne merske enote) ne razlagamo. Za simbole uporabljamo
 priporočila iz mednarodnega standarda ISO. Na tej strani razložimo tudi okrajšave, ki smo jih
 oblikovali sami in jih dosledno uporabljamo v kasnejšem besedilu. Tudi v samem besedilu pri
 prvi rabi okrajšave to razložimo v oklepaju.
 2.5.12 Besedilo seminarske naloge
 Besedilo začnemo s poglavjem Uvod in ga od tega poglavja zaporedno številčimo z arabskimi
 številkami od 1. Besedilo navadno razdelimo na naslednje hierarhične enote:
 1 POGLAVJA
 1.1 PODPOGLAVJA
 1.1.1 Nadaljnja podpoglavja
 1.1.1.1 Nadaljnja podpoglavja
 Poglavja in podpoglavja številčimo dekadno, vedno z arabskimi številkami, ki jih sestavljamo
 tako, da hierarhične ravni med seboj ločimo s piko, vendar pa pike na koncu sestavljene
 številke ne zapišemo (npr.: 1.1.1 Nadaljnja podpoglavja). Vse naslove pišemo kot samo
 besedilo z znaki enake velikosti (12 pik).
 Pri naslovih poglavij in podpoglavij zaradi hitrejše optične razpoznavnosti uporabimo
 poudarjeni in nepoudarjeni način pisanja, ki ga prav tako upoštevamo pri kazalu vsebine. Od
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 8
 četrte ravni, če je to potrebno, uporabljamo enake (tj. nepoudarjene) črke, tako da nadaljnje
 ravni optično loči le hierarhična raven številčenja.
 Besedilo seminarske naloge razdelimo na spodaj navedene sklope, ki jih številčimo po
 vrstnem redu:
 1 UVOD (številčenje poglavij; začetek številčenja strani z arabskimi številkami)
 2 JEDRO
 3 ZAKLJUČEK
 4 VIRI in LITERATURA (konec številčenja poglavij; z zadnjo stranjo virov in literature se
 konča tudi številčenje strani)
 5 PRILOGE (priloge se številčijo z arabskimi številkami)
 O natančni strukturi se posvetujemo s predavateljem ali/in inštruktorjem. Z njimi se
 posvetujemo tudi o najprimernejši hierarhični členitvi posameznih poglavij oz. podpoglavij.
 Na začetku seminarske naloge podamo teoretične osnove, ki smo jih pridobili iz literature in
 drugih virov in literature. V besedilu pri citiranju vedno uporabljamo načelo navajanja
 priimkov z letnico. Če sta avtorja dva, zapišemo oba priimka, če je avtorjev več, zapišemo
 prvega in nato navedemo “in sod.” (et al. = et alii).
 2.6 NEKAJ NAČINOV CITIRANJA
 Zaradi boljšega pregleda smo primere podčrtali.
 Za navajanje literature med tekstom in na koncu besedila obstajajo posebna pravila.
 Za podčrtne opombe pišemo izpostavna znamenja (številke, zvezdice ipd.) privzdignjeno
 stično na koncu ustrezne enote (npr. in sicer3; odšel »domov.«3; odšel »domov«.3; odšel
 »domov«3
  glede na različne vrednosti. Besedilo (podčrtnih) opomb mora biti tipkano prav tako kot glavno besedilo, najbolje ne
 koncu glavnega besedila (ne na vsaki strani posebej). Opomba se začenja z izpostavnim
 znamenjem levo zgoraj čisto na začetku vsake opombe (npr. 3 F. Ramovš/…/.).
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 9
 Podnapisi k fotografijam, skicam ipd., naj bodo že v tipkopisu glavnega besedila.
 Literaturo lahko navajamo v tekočem besedilu (tj. v isti vrsti), pod črto na isti strani ali v
 seznamih literature na koncu besedila.
 Kadar imamo na koncu posebej izpisano literaturo, v tekočem razpravnem besedilu navedemo
 v okroglem oklepaju avtorjev priimek in letnico izida ustreznega dela, za vejico pa stran, na
 katero se podatek nanaša, npr. (Breznik 1934, 213). Pri večkratnem zapovrstnem navajanju iz
 enega samega dela zadošča navedba strani, npr. (213). Kadar na koncu razpravnega besedila
 nimamo seznama literature, vse potrebne bibliografske podatke v oklepaju izpišemo v
 tekočem besedilu ali pod črto, npr. A. Breznik, Slovenska slovnica, Ljubljana 1934, str. 213.
 Pod črto takoj za izpostavno številko (ali drugim znamenjem) navedemo avtorja, in sicer ime
 (lahko tudi okrajšano) navadno, priimek lahko tudi razprto, potem sledijo z vejico ločene
 enote naslova (lahko tudi ležeče ali okrajšano) ter zadevna stran, npr. 3 A. BREZNIK,
 Slovenska slovnica, Ljubljana 1934, 16-18. Če navajamo vse podatke po naslovni strani, za
 posameznimi povedmi naslova stavimo pike, za avtorjevim imenom pa dvopičje, npr. A.
 BREZNIK: Slovenska slovnica za srednje šole. Spisal dr. Anton Breznik. Četrta, pomožna
 izdaja. Odobrena z odlokom ministrstva prosvete S. n. br. 17857 z dne 10. avgusta 1932.
 1934. Založila Družba sv. Mohorja v Celju. 261 + (5) str. Ljubljana 1934, 16-18.
 V seznamu literature na koncu sestavka navajamo tako: Breznik, A. 1934: Slovenska slovnica
 (in naprej kakor v opombah pod črto).
 (Slovenski pravopis 2003, 209–210)
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 10
 3 ZAKLJUČEK
 V zaključku na kratko predstavimo naše ugotovitve, sklepe in zaključke, do katerih smo prišli
 v seminarski nalogi. V zaključku ne navajamo preglednic in grafov, temvečnajpomembnejše
 številčne rezultate predstavimo le v tekočem besedilu. Zaključimo tudi s komentarjem
 pridobljenih rezultatov.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 11
 4 VIRI IN LITERATURA
 Za navajanje virov in literature obstajajo pravila. Vsak bibliografski opis obravnavamo kot
 samostojni odstavek, zato ga zaključimo s piko. Glavne sestavine bibliografskega zapisa
 (avtor, letnica, naslov dela, podatki o izidu) obravnavamo kot povedi, zato jih med seboj
 ločimo s pikami.
 Bibliografske opise (dela, vire) na koncu naloge uredimo po abecednem redu priimek prvega
 avtorja.
 Če avtor ni znan, je na prvem mestu bibliografskega opisa naslov dela. Akademskih nazivov
 avtorja (npr.: dr., prof.) ne pišemo.
 Leto (datum) izdaje navedemo v oklepaju po navedbi avtorja ali naslova (ko avtor ni znan); če
 letnica oziroma datum izida ni znan, zapišemo na tem mestu okrajšavo »b. l.« (brez letnice),
 »b. d.« (brez datuma); za vire, ki še niso izšli, so pa v tisku, navedemo v oklepaju namesto
 letnice (datuma) sporočilo »v tisku«.
 Tuje vire navajamo v izvirnem jeziku, lahko pa dodamo neposredno za originalnim naslovom
 v oglatem oklepaju še prevod.
 Za navajanje virov in literature ob koncu dela obstajajo določena pravila, ki so prikazana s
 primeri v spodnji preglednici.
 Preglednica 1: Navajanje virov in literature
 Vrste virov in literature Primeri
 Knjiga – en avtor Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov. Kraj: Založnik.
 Ciraj, M. (1998). Zatiranje plevelov. Ljubljana: Kmečki glas.
 Knjiga – dva avtorja Priimek, Zač. imena in Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov. Kraj:
 Založnik.
 Novak, M. in Maček J. (1990). Tehnike nanašanja pesticidov.
 Ljubljana: Kmečki glas.
 Knjiga – od tri do šest
 avtorjev
 Priimek, Zač. imena, Priimek, Zač. imena in Priimek, Zač. imena.
 (leto). Naslov. Kraj: Založnik.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 12
 Bartussek, H., Tritthart, M. in Wurzl, H. (1996). Gradnja govejih
 hlevov. Slovenj Gradec: Kmetijska založba.
 Knjiga – več kot šest
 avtorjev
 Priimek, Zač. imena, Priimek, Zač. imena, Priimek, Zač. imena,
 Priimek, Zač. imena, Priimek, Zač. imena, Priimek, Zač. imena.
 idr. (leto). Naslov. Kraj: Založnik.
 Štajn, D., Kump, S., IvanušGrmek, M., Novak, B., Šimenc, M.,
 Kolenc, J. idr. (2000). Evalvacija. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
 Knjiga – večizdaj Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov (številka izdaje). Kraj:
 Založnik.
 Dolenšek, J. (1994). Kotne funkcije, trigonometrija (6. izd.).
 Ljubljana: Državna založba Slovenije
 Knjiga – brez avtorja Naslov. (leto). Kraj: Založnik.
 Od ključavnice do integrala. (2. izd.). (2003). Ljubljana:
 Modrijan.
 Diplomsko delo Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov. Diplomsko delo, Kraj:
 Ustanova zagovora.
 Kolar, A. (2005). Poznavanje ukrepov neposrednih plačil med
 kmeti. Diplomsko delo, Šentjur: Šolski center Šentjur, Višja
 strokovna šola.
 Magistrsko delo Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov. Magistrsko delo, Kraj:
 Ustanova zagovora.
 Senica, M. (2000). Reja krav molznic po etoloških načelih.
 Magistrsko delo, Domžale: Univerza v Ljubljani, Biotehniška
 fakulteta, Oddelek za zootehniko.
 Raziskovalna naloga Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov. (Raziskovalna naloga). Kraj:
 Ustanova zagovora.
 Članek v reviji Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov članka. Ime revije, volumen
 (številka), prva stran članka – zadnja stran članka.
 Podgornik Reš, R. (2005). Rastline tretje dimenzije. Moj mali svet,
 37 (6), 9 – 11.
 Članek iz časnika
 (mesečnik, tednik,
 dnevnik)
 Priimek, Zač. imena. (datum). Naslov članka. Ime publikacije,
 volumen, str. prva stran članka – zadnja stran članka.
 Šterbenc, J. (4.6.2005). Ne obsojajmo, raje pomagajmo. Šolski
 razgledi, 56, str. 5.
 Navajanje referatov s
 posvetovanj oz.
 kongresov, objavljenih v
 revijah, zbornikih
 Priimek, Zač. imena. (leto). Naslov referata. V: Naslov kongresa,
 kraj in datum kongresa. kraj izdaje, uredniki, založba, obseg strani.
 Logar, M. (1999). Kje pa smo kmetice. V: XIV tradicionalni
 posvet Kmetijske svetovalne službe Slovenije, Bled, 22.-23.
 november 1999. Ljubljana, Salobir Vilar, G. (ur.). Ministrstvo za
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 13
 kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Uprava republike Slovenije za
 pospeševanje kmetijstva, 31.
 Navajanje pravilnikov in
 zakonov
 Naslov pravilnika. Ur.l. RS št.- str/leto
 Pravilnik o certificiranju pridelka hmelja in prometu s hmeljem.
 Ur.l. RS št. 90-1109/04
 Internetni vir – brez
 podatka o avtorju in
 datuma
 Naslov.(b.d.). Pridobljeno dan, mesec, leto, iz http naslovov.
 Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja za RS
 2004 – 2005 za leto 2005. (b.d.). Pridobljeno 16. 6. 2005, iz
 http//www.gov.si:/mkgp/slo/index.ph
 Ustne in neobjavljene vire lahko uporabljamo le izjemoma, in sicer vedno v dogovoru s
 predavateljem in/ali inštruktorjem.
 Navodila za izdelavo seminarskih nalog na Višji strokovni šoli Šolskega centra Šentjur
 14
 5 PRILOGE
 Priloge so namenjene predstavitvi dodatnih podatkov, in sicer navadno takih, ki niso nujno
 potrebni za razumevanje samega besedila, pačpa je njihov namen zgolj informativen. V
 prilogi npr. predstavimo anketne vprašalnike, obsežnejše tabele, sezname, strukture ipd.
 Priloge zaporedno označujemo z velikimi tiskanimi črkami, npr. Priloga A, Priloga B itd. Pod
 oznako za prilogo napišemo tudi naslov vsebine prilog.
 Priloga A: Primer naslovne strani seminarskenaloge
 1
 ŠOLSKI CENTER
 ŠENTJUR
 VIŠJA STROKOVNA ŠOLA
 PROGRAM (KMET. ALI ŽIVILSTVO)
 NASLOV NALOGE
 SEMINARSKA NALOGA
 Naziv predmeta
 PREDAVATELJ: mag. IME IN PRIIMEK
 INŠTRUKTOR: IME IN PRIIMEK, univ. dipl. inž. kmetijstva
 JANEZ NOVAK
 ŠENTJUR, MAJ 2006
 Priloga B: Primer kazala vsebine
 2
 KAZALO:
 1 UVOD…………………………………………………………………. 1
 2 PREGLED LITERATURE………………………………………….. 2
 2.1 PROUČEVANJE OBNAŠANJA DOMAČIH ŽIVALI………………. 2
 2.1.1 Temeljna načela za živalim prilagojeno rejo……………………….. 3
 2.1.2 Zaščita živali………………………………………………………….. 4
 2.2 ETOGRAM ŽIVALI…………………………………………………... 6
 2.3 OBNAŠANJE GOVEDA……………………………………………… 8
 2.3.1 Obnašanje pri žretju…………………………………………………. 9
 2.3.1.1 Obnašanje na paši in sposobnost konzumacije krme………………….. 10
 2.3.1.2 Konzumacija krme v hlevu…………………………………………….. 14
 2.3.1.3 Žretje konzervirane krme……………………………………………… 16
 2.3.1.4 Vplivi okolja na obnašanje pri žretju………………………………….. 19
 2.3.1.5 Prežvekovanje…………………………………………………………. 21
 2.3.2 Pitje……………………………………………………………………. 24
 2.3.3 Blatenje in uriniranje pri govedu…………………………………… 26
 2.3.4 ...........K...o..m....f.o..r..t.n..o...o. bnašanje in nega telesa………………………………… 27
 2.3.5 Socialno obnašanje goveda…………………………………………... 29
 2.3.5.1 Borba pri govedu………………………………………………………. 29
 2.3.5.2 Ustvarjanje socialnega ranga…………………………………………... 31
 2.3.5.3 Socialno obnašanje pri krmljenju in molži…………………………….. 33
 2.3.5.4 Odnos živali do rejca-vpliv oskrbovalca na obnašanje živali…………. 35
 2.3.6 Igra pri govedu……………………………………………………….. 35
 2.3.7 Radovedno obnašanje goveda……………………………………….. 36
 2.3.8 Termoregulacijsko obnašanje……………………………………….. 36
 2.3.9 Počitek pri govedu……………………………………………………. 39
 2.3.9.1 Leganje in vstajanje……………………………………………………. 42
 2.3.9.2 Individualni prostor pri gibanju in počivanju živali…………………… 43
 2.3.9.3 Vpliv načina reje na ležanje in vstajanje krav…………………………. 44
 2.3.10 Gibanje………………………………………………………………... 46
 2.3.10.1 Vpliv posameznih dejavnikov na gibanje goveda……………………... 47
 2.3.10.2 Vpliv tal na zdrs pri kravah in poškodbe nog………………………….. 48
 2.4 PRILAGAJANJE OBNAŠANJA GOVEDA NA NEPRIMERNO
 OKOLJE………………………………………………………………
 50
 3 MATERIALI IN METODE ………………………………………… 54
 3.1 MATERIALI…………………………………………………………... 54
 3.1.1 Hlev krav molznic…………………………………………………….. 54
 Priloga C: Primer kazala preglednic
 3
 KAZALO PREGLEDNIC
 Preglednica 1: Obnašanje krav (Munksgaard in Simonsen,1996)………………….. 8
 Preglednica 2: Korelacije med posameznimi situacijami in povprečnim
 obnašanjem krav (Rook in Huckle, 1996)………………………….. 13
 Preglednica 3: Povprečni čas žretja v minutah pri kravah molznicah – povzeto iz
 različnih literarnih virov in literature (Bogner in Grauvogl,
 1984)……………..
 14
 Preglednica 4: Vpliv velikosti peletov na hitrost zauživanja krme
 (Bogner in Grauvogl, 1984)………………………………………… 18
 Preglednica 5: Čas žretja v različnih letnih časih pri direktnem opazovanju
 (metoda A) in opazovanju s pomočjo snemalne naprave (metoda B)
 (Varlyakov, 1991)………………………………………………….. 23
 Preglednica 6: Čas prežvekovanja v različnih letnih časih pri direktnem
 opazovanju (metoda A) in s pomočjo snemalne naprave (metoda B)
 (Varlyakov, 1991)…………………………………………………... 23
 Preglednica 7: Povprečna dnevna potreba po vodi za krave molznice (Bogner in
 Grauvogl, 1984)…………………………………………………….. 25
 Preglednica 8: Opazovane aktivnosti pri teletih izražene v odstotkih na dan
 opazovanja (Zerbe s sod., 1993)……………………………………
 26
 Preglednica 9: Optimalna temperatura in vlaga v hlevu (Balsiger in sod., 1992)….. 37
 Preglednica 10: Termoregulacija z obnašanjem in spremembo fizioloških procesov
 (Bianca, cit. po Štuhec, 1995)………………………………………. 38
 Preglednica 11: Kriteriji za izbor opazovanih živali………………………………… 57
 Preglednica 12: Statistična značilnost vplivov za navedene lastnosti……………….. 80
 Preglednica 13: Pričakovane vrednosti sredin po metodi najmanjših kvadratov in Pvrednosti
 za razlike med sredinama dveh tehnologij reje………….. 81
 Preglednica 14: Ocena razlik med tehnologijama reje po urah opazovanja za žretje
 in mirovanje………………………………………………………… 82
 Preglednica 15: Ocena razlik med tehnologijama reje po urah opazovanja za
 prežvekovanje stoje in leže…………………………………………. 83
 Preglednica 16: Povprečna vrednost pogostnosti pojava lastnosti na dan in Pvrednosti…………………………………………………………….
 84
 Priloga D: Primer kazala okrajšav
 4
 KAZALO OKRAJŠAV
 Μ - srednja vrednost
 EEG - elektroencefalogram
 eijk - ostanek
 EKG - elektrokardiograf
 GLM - General Linear Models Procedure
 GVŽ - glav velike živine
 Ki - vpliv živali
 l - liter
 m2 - kvadratni meter
 min - minuta
 Nov. - november
 REM - Rapid Eye Movement
 RJ - rjava pasma
 s - sekunda
 SS - suha snov
 SL - lisasta pasma
 Sk - vpliv sistema uhlevitve
 SV - surova vlaknina
 Uj - vpliv ure opazovanja
 UStjk - interakcija med uro opazovanja in sistemom vhlevitve
 x - povprečna vrednost
 yijk - opazovana vrednost
 sx - odklon standardne deviacije
 Priloga E: Primer uvoda seminarske naloge
 5
 1 UVOD
 Vsako živo bitje mora za preživetje zadovoljevati svoje potrebe. Če se živali nahajajo v
 ustreznem okolju, lahko z normalnim, to je za vrsto značilnim obnašanjem, pokrivajo svoje
 potrebe in lahko govorimo o dobrem počutju (animal welfare). Normalno obnašanje je možno
 v naravnem okolju in v sistemih uhlevitev, ki so urejeni po etoloških načelih. Govorimo tudi o
 živalim prilagojenih sistemih reje. Če sistem vhlevitve živalim ni prilagojen, prihaja do
 anomalij v obnašanju, fizioloških sprememb v živalih (stres), sprememb v prireji (običajno se
 prireja zmanjša), povečane pogostosti poškodb, morbiditete in mortalitete.
 Motnje v obnašanju so poleg fizioloških sprememb najbolj zgodaj nastopajoče vrednosti za
 oceno sistema vhlevitve. Če jih znamo opaziti in jih tudi pravilno razlagati, moramo tudi
 razmišljati o odpravljanju napak v sistemu reje, še preden nastopi večja škoda zaradi
 poslabšane prireje ali povečanega deleža poškodovanih, obolelih ali poginulih živali.
 V tej nalogi želimo ugotoviti, ali obstaja razlika v etoloških lastnostih krav molznic v dveh
 tehnologijah reje. Prva je sistem stalno privezanih krav s kratkimi stojišči in Grabnerjevo
 navezo. Druga je enak sistem, ki vključuje vsakodnevni sedemurni izpust na pašnik, kjer
 živali niso omejene.
 Priloga F: Primer jedra seminarske naloge
 6
 2.1 ŽIVALIM PRILAGOJENA REJA
 Ekološka živinoreja temelji na pozornosti in spoštovanju človeka do živali. Odgovornost
 kmeta/kmetice je, da pozna potrebe posamezne živalske vrste oziroma svojih živali in jih čim
 bolje upošteva.
 Ekološko kmetovanje je za rejo živali razvilo podrobne predpise. Kakšne morajo biti torej
 razmere v hlevu in kako redimo ekoživali?
 Hlevska površina: Tla v hlevu morajo biti ravna in nedrseča. Vsaj polovica hlevske površine
 mora biti utrjena. V tistem delu, kjer so na tleh rešetke, ne sme biti ostrih robov ali izbočenih
 površin, kjer bi se živali lahko poškodovale. Živali morajo imeti na voljo suho in nastlano
 ležišče.
 Zrak v hlevu: Pogosto se zgodi, da so hlevi pretopli, zaprašeni, da je v njih prevečškodljivih
 plinov, zato je zelo pomembno, da so v hlevu dovolj velike površine oken in vrat, skozi katera
 prihaja svežzrak in dnevna svetloba.
 Izpust: Izpust in paša skrbita za klimatske dražljaje, ki ugodno vplivajo na vitalnost in
 odpornost živali. V izpustu mora biti poskrbljeno tudi za zaščito pred vetrom, soncem
 (drevesa, nadstreški ...).
 Število živali: Število živali v hlevu in v izpustu mora biti tolikšno, da je živalim zagotovljeno
 udobje in dobro počutje ter da omogoča za živalsko vrsto značilno obnašanje.
 Krmljenje: Ker naše domače živali običajno jedo skupaj in sočasno, mora biti za vsako žival
 na voljo neomejeni dostop do krmišča ali napajalnika.
 Privez: Živali na ekološki kmetiji ne smejo biti privezane, razen v določenih upravičenih
 primerih.
 Amputacije: Posegi, kot so rezanje repov pri govedu, ovcah in prašičih, krajšanje kljunov ali
 peruti pri perutnini ipd., v ekološkem kmetovanju niso dovoljeni, razen v upravičenih
 primerih z odobritvijo organizacije za nadzor ekokmetovanja.
 Zagotavljanje zdravja živali: Za zdravje živali lahko skrbimo predvsem s pomočjo selekcije
 odpornejših, robustnejših pasem ter z živalim prilagojeno rejo in krmo. Če se vseeno pojavijo
 zdravstvene težave, moramo nemudoma ukrepati, da bolezen ozdravimo oz. živalim olajšamo
 bolečino.
 Za ta namen ekološki kmetje dajejo prednost postopkom naravnega zdravljenja, še zlasti
 homeopatiji. Da preprečimo nepotrebno trpljenje živali, so v primerih, ko omenjeni ukrepi ne
 zadostujejo, na osnovi diagnoze živinozdravnika dovoljena tudi običajna zdravila. Ekološki
 kmet mora vsa zdravljenja skrbno zapisovati.
 Priloga G: Primer zaključka seminarske naloge
 7
 3 ZAKLJUČEK
 Opazovali smo 11 živali rjave pasme in 4 krave svetlo lisaste pasme različne starosti.
 Raziskava je bila opravljena z metodo direktnega opazovanja treh opazovalcev v času od
 četrte ure zjutraj do šeste ure zvečer. Opazovanje je bilo opravljeno leta 1997 v dveh obdobjih
 po deset dni v dveh različnih tehnologijah reje. V tehnologiji hlevske reje z individualnim
 stojiščem in stalnim privezom je opazovanje potekalo od 21. marca do 8. aprila 1997.
 Tehnologija hlevske reje s pašo je vključevala sedemurni izpust živali na pašnik. Vse ostalo je
 bilo podobno hlevski reji. Opazovanja v pašni reji so bila opravljena od 15. do 29. septembra
 1997. Opazovane so bile naslednje lastnosti: žretje, pitje, prežvekovanje leže ali stoje,
 pogostost blatenja, uriniranja, leganja, mirovanja, socialnega obnašanja (lizanja drugih krav in
 bodenja drugih krav) in nege telesa. Pri negi telesa smo opazovali pojav lizanja sebe,
 očohavanja in praskanja. Lastnosti, kot so žretje, pitje, prežvekovanje in mirovanje, so
 dolgotrajne aktivnosti, zato smo jih beležili v petminutnih intervalih, ostale lastnosti pa smo
 zabeležili ob njihovem pojavu. Lastnosti žretje, prežvekovanje stoje in leže ter mirovanje so
 imele normalno porazdelitev podatkov, zato je bil vpliv tehnologije reje testiran s
 parametričnimi testi. Pri lastnostih pitje, blatenje, uriniranje, leganje, lizanje sebe, lizanje
 drugih krav, praskanje, očohavanje in bodenje drugih krav podatki niso bili normalno
 porazdeljeni. Pri teh lastnostih je bil testiran vpliv tehnologije reje z neparametričnimi testi. V
 raziskavi smo ugotovili, da obstajajo visoko statistično značilne razlike med tehnologijama
 reje v trajanju žretja, prežvekovanja leže in stoje ter mirovanja in v pogostosti pitja, blatenja,
 uriniranja, lizanja drugih krav, očohavanja in lizanja sebe. Pogostost praskanja se je pokazala
 kot statistično značilna, statistično neznačilna razlika pa je bila pri pogostosti bodenja drugih
 krav. V hlevski reji je bilo žretje krme vezano predvsem na čas krmljenja. Izpust na pašnik je
 pomembno vplival na obnašanje žretja, pitja in prežvekovanja. Krave so na pašniku dlje časa
 žrle, imele so manjšo pogostost pitja in skrajšale so čas prežvekovanja. Najdlje (46,71 minut),
 so živali žrle v obdobju paše med 7.00 in 8.00 in najmanj med 6.00 in 7.00, ko je čas žretja
 znašal le 0,93 minut na uro. Po obdobju peturne paše je povprečni čas paše pričel padati,
 povečal pa se je čas prežvekovanja stoje in leže. Pogostost pitja je bila v tehnologiji hlevske
 reje statistično značilno večja kot v pašni reji. Največja pogostost pitja je bila opažena po
 končanem žretju v hlevski reji, v obdobju paše pa ob prihodu v hlev iz pašnika med 14.00 in
 15.00, v povprečju 1,6-krat na uro. Na pašniku je bilo prežvekovanja stoje malo in je bilo
 najmanj variabilno. Krave so krajši čas prežvekovanja na pašniku nadoknadile z daljšim
 trajanjem prežvekovanja po prihodu v hlev med 15.00 in 16.00. V hlevski reji so imele krave
 Priloga G: Primer zaključka seminarske naloge
 8
 daljši čas mirovanja, ker privezane niso mogle izvajati drugih aktivnosti. Največja razlika v
 mirovanju je bila v tistem delu dneva, ko so bile živali na paši med 7.00 in 14.00. Maksimalna
 razlika je bila opažena med 12.00 in 13.00 (19,20 minut), najmanjša pa med 14.00 in 15.00
 (0,12 minut). Kljub krajšemu času mirovanja na pašniku so krave pogosteje legale. Statistično
 značilno manj pogosto leganje v hlevski reji je pomemben etološki indikator počutja živali, ki
 so imele manjše število, vendar dlje časa trajajoči period mirovanja. Največja pogostost
 blatenja pri obeh tehnologijah reje je bila zjutraj med 4.00 in 5.00, ko so se začela dela v
 hlevu. Tehnologija reje, ki je vključevala izpust na pašo, je vplivala na statistično večjo
 pogostost blatenja in uriniranja. Ta razlika je bila najbolj izrazita v uri pred izpustom na
 pašnik. Povečana pogostost izločanja blata in urina pred izpustom na pašnik kaže na
 vznemirjenje oziroma željo po zapustitvi hleva in uživanje v prednostih, ki jih nudi pašnik.
 Lizanje drugih krav je bilo v tehnologiji hlevske reje statistično značilno manj pogosto (2,38-
 krat) kot v pašni reji (4,41-krat). Pogostost bodenja je bila povečana v hlevski reji s pašo po
 enourni intenzivni paši. Po prihodu krav s paše se je pojav te agresije zmanjšal, nasprotno pa
 so bile živali v hlevski reji bolj agresivne do sosednjih krav med 14.00 in 17.00. Sistem
 hlevske reje s stalno privezanimi živalmi močno omejuje socialno obnašanje krav. Hlevska
 reja je v primerjavi s pašno pokazala manjšo pogostost lizanja samega sebe in praskanja.
 Omenjeno pomanjkanje so krave nadomestile s povečanim očohavanjem ob hlevsko opremo.
 Priloga: H Primer seznama virov in literature seminarske naloge
 9
 4 VIRI IN LITERATURA:
 1. Bartol, T., Bradač, J., Hočevar, I., Koler Povh, T., Siard, N., Stopar, K. (2004). Navodila
 za oblikovanje pisnih diplomskih in podiplomskih izdelkov na Biotehniški fakulteti
 Univerze v Ljubljani. Ljubljana: Biotehniška fakulteta.
 2. Čagran, B. (2004). Priročnik za izdelavo diplomskega dela. Maribor: Pedagoška fakulteta.
 3. Roš, M. (2005). Pišem!: Priročnik za pisanje strokovnih in znanstvenih del. Ljubljana: GV
 Založba.
 4. International standard ISO 690, Documentation - Bibliographic references - Content, form
 and structure. 1987. 2nd ed. International Organization for Standardization.
 5. International standard. ISO 690-2, Information and documentation - Bibliographic
 references. Part 2 : Electronic documents or parts thereof. 1997. 1st ed. Geneve :
 International Organization for Standardization.
 6. Publication manual of the American Psychological Association (5th ed.). (2001).
 Washington, DC.: American Psyhological Association.
 7. Pravilnik o diplomskem izpitu. (2004). Šentjur: Šolski center Šentjur.
 8. Senica, M. (2000). Reja krav molznic po etoloških načelih. Magistrsko delo, Domžale:
 Biotehniška fakulteta v Ljubljani, Oddelek za zootehniko.
 9. Slovenski pravopis. (2003). Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
 10. Slovar slovenskega knjižnega jezika. (1995). Ljubljana: Državna založba Slovenije.
 11. Vodnik za šolskega knjižničarja v osnovni in srednji šoli ter domovih za učence. (1999).
 Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		| Pomoč 
 
 
 Pridružen/-a: 10.02. 2014, 09:58
 Prispevkov: 19
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 10 Feb 2014 10:15    Naslov sporočila: Nudim pomoč pri pisanju seminarskih in diplomskih nalog |   |   
				| 
 |  
				| V primeru da ste naleteli na težavo pri pisanju seminarske ali diplomske naloge, sem vam za pomoč, na voljo na: 
 pomoc.pridiplomski@gmail.com
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |