| 
			 
				|  | Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge, Pisanje diplomske naloge, pisanje diplomske naloge,
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 05.08. 2009, 06:15
 Prispevkov: 884
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 17 Jul 2011 11:43    Naslov sporočila: Preden začnete pisati diplomsko nalogo…: organizacija je klj |   |   
				| 
 |  
				| Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, doc. dr. Dijana Močnik Preden začnete pisati diplomsko nalogo…: organizacija je ključna!
 Ko začenjate z diplomsko nalogo, je najpomembnejši del raziskovanja in pisanja organizacija! Če
 niste organizirani, bo potrebnega precej več časa za pisanje. Okvirni načrt (osnutek) je eden od
 najučinkovitejših načinov organizacije, saj vas prisili, da ga upoštevate, preden začnete pisati.
 Okvirni načrt ni kakšen poseben formalni zapis. Opisuje naj v glavnem vse, kar morate storiti, naj
 bo skica vaše glavne ideje v nekem logičnem zaporedju. Spodaj je nekaj nasvetov, da boste lažje
 začeli!
 1. Raziskava
 Preden začnete vaš oris (načrt), zagotovo ne boste opravili vseh raziskav. Vendar pa morate
 narediti vsaj toliko raziskovanj, da bo dovolj, da oblikujete svojo raziskovalno hipotezo in širše
 glavne točke, ki bodo potrebne za potrditev vaše hipoteze. Ko to imate, lahko izpolnite preostale
 točke orisa, ko delate raziskavo.
 Ko raziskujete, si sproti zapisujete seznam vseh virov, ki ste jih našli in si zapišite en ali dva
 stavka povzetka vsakega vira. To je koristno tudi zato, ker boste prihranili čas za sestavo vseh
 bibliografskih virov, ki jih boste morali navesti kot uporabljene reference v diplomi. Če
 uporabljate vire iz interneta, si je prav tako pametno sproti zapisovati URL in datum dostopa za
 vse strani, saj jih boste potrebovali za seznam referenc. Tako si boste prihranili naporno iskanje
 virov za citiranje na koncu!
 Prav tako je koristno sprotno kategoriziranje raziskovanja. To ni nujno, da je formalni postopek;
 zdi se mi koristno, da združite izsledke raziskovanja na podobno temo ali pod-temo v isti
 datoteki in kasneje tekste prenašate v prvi osnutek diplome tako, da jih označite, kopirate in
 prilepite.
 2. Razvoj splošne raziskovalne hipoteze
 Glavni namen hipoteze je pomagati bralcu opredeliti glavno zamisel v vaši diplomi. Drug namen
 hipoteze je, da vam pomaga pri pripravi načrta za pisanje diplome.
 Vaša hipoteza se lahko tekom pisanja spremeni, zato boste morda morali spremeniti vašo
 hipotezo, da bo odražala točno to, o čemer v diplomi razpravljate. Večina piscev spremeni svojo
 hipotezo med pisanjem samim!
 Na koncu mora biti hipoteza opredeljena, nanašati se mora na zapisano v diplomskem delu, biti
 mora specifična, odražati zapisano v diplomi in biti podprta s specifičnimi dokazi.
 3. Oblikovanje okvirnega načrta (orisa)
 Načrt je odličen način za organiziranje vašega raziskovanja in pisanja. Oris razčleni vaše delo na
 jasen in organiziran način. Večina študentov ugotovi, da je priprava načrta pred začetkom
 pisanja diplome najbolj koristna za organiziranje misli. Boljši kot je načrt, lažje bo pisanje vaše
 diplome.
 Doc. dr. Dijana Močnik
 Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, doc. dr. Dijana Močnik
 Načrt ni treba zapisati na zelo formalen način (npr. z naslovi in podnaslovi), kot to zahteva
 dispozicija za oddajo v referatu. Osnutek je v bistvu organiziran seznam vaših glavnih točk, ki
 služi kot zgled, kako želite zgraditi vašo hipotezo. Koliko podroben bo vaš načrt, je odvisno od
 vas samih! Nekateri ljudje ne morejo začeti pisati, dokler nimajo natančnega načrta, ki določa
 vsako poglavje in podpoglavje, drugi potrebujejo le zelo splošno skico svojih glavnih raziskovalnih
 idej in vrstni red, v katerem jih bodo obravnavali.
 Ne glede na raven podrobnosti vašega načrta, mora le-ta vsebovati vsaj uvod, jedro in zaključek.
 Te točke pogosto služijo kot glavne postavke (npr. I, II in III) v načrtu. Uvod vsebuje osnovne
 informacije, navaja hipotezo in določa cilje diplome, hkrati pa tudi spodbudi bralčev interes.
 Jedro vsebuje poglavja in podpoglavja, ki podpirajo hipotezo in razvijajo delo. Zaključek
 povzema raziskovalno hipotezo, povzema glavne točke in izraža osebni pogled, če je to primerno.
 V podpoglavja in pod-podpoglavja, če obstajajo, zapisujete svoje glavne ideje diplome.
 4. Organiziranje vaših opomb in virov
 Na tej točki naj bi analizirali, sintetizirali, razvrščali in razčlenjevali vse podatke, ki ste jih
 zbrali. Prvič, natančno je treba proučiti vsak vir in si zapisati pomembne točke - ugotovitve,
 navedene v posameznem viru. Naslednje, organizirajte vse informacije, ki ste jih zbrali, v skladu
 z vašim načrtom. Označite vsako opombo ali vir skladno s točkami (poglavji, podpoglavji) iz
 načrta. Bolje kot imate kategorizirane in označene vire, manj težaven bo proces pisanja diplome.
 V vsakem primeru boste morali pregledati in kritično analizirati vse vaše raziskovalne podatke.
 Uporabljajte le najboljše razpoložljive vire, preverite točnost in preverite, da so informacije o
 dejstvih ažurne in pravilne. Ne vključuje nobenih podatkov, ki se ne nanašajo na vašo temo, in ne
 vključuje kakršne koli podatke, ki jih ne razumete.
 5. Začetek pisanja
 Tu je končno čas, da začnete pisati! Začnite s prvo temo iz vašega načrta. Zbrali in označili ste
 zadevne opomb in vire, na primer vir ste označili kot del, ki sodi v Uvod, oziroma z rimsko
 številko I, ki pomeni Uvod ipd.
 Povzemite, parafrazirajte ali citirajte neposredno za vsako idejo, ki jo nameravate uporabiti v
 svoji diplomi. Uporabite tehniko, ki vam ustreza, na primer pisanje povzetkov, parafraziranje ali
 citiranje in to zapisujte v posamezne datoteke, od koder boste tekste kasneje prenašali v prvi
 osnutek diplome.
 Kot je opisano zgoraj, vam lahko dobro organizirano delo pomaga pri nastajanju prepričljive in
 logične diplome.
 Maribor, 22.1.2009
 Navodilo pripravila
 doc. dr. Dijana Močnik
 UM FERI
 Doc. dr. Dijana Močnik
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |